Jupiter, la cea mai mică distanță de Pământ din ultimii 60 de ani. Cum poate fi observat

jupiter

Planeta Jupiter se va afla, luni, la cea mai mică distanță față de Pământ din ultimii 60 de ani.

Gigantul gazos poate pluti până la 965 de milioane de km distanță față de Pământ, dar această distanță aproape se va înjumătăți luni, când planeta trece la cea mai apropiată distanță din 1963 față de Terra, conform LADBible.

Desigur, 590 de milioane de km înseamnă o distanță uriașă, dar când vorbim despre universul infinit, este, de fapt, destul de aproape.

Vizibilitatea planetei va fi îmbunătățită și mai mult luni datorită unui alt eveniment numit opoziție, care este atunci când o planetă se află pe partea opusă a Pământului față de Soare.

Jupiter este, de obicei, vizibil pe cer atâta timp cât nu este aproape de Soare, dar opoziția cu Jupiter are loc aproximativ la fiecare 13 luni și ajută planeta să pară și mai luminoasă.

jupiter - 1
Imagini inedite cu planeta Jupiter publicate de NASA. FOTO
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Vor trece peste 100 de ani până când Jupiter se va apropia din nou atât de aproape, așa că fenomenul nu trebuie ratat.

Alphonse Sterling, un astrofizician NASA la Centrul de Zbor Spațial Marshall din Huntsville, Alabama, a declarat pentru NPR că Jupiter este atât de strălucitor încât va fi vizibil chiar și dintr-un oraș intens luminat.

„Așa că aș spune că este un lucru bun de care să profiti și să te uiți, indiferent unde te afli”, a precizat el.

Cele mai mari șanse de a vedea Jupiter în această seară vor fi după apusul soarelui. Cel mai bine o să se vadă cu ajutorul unui binoclu, dar  va fi vizibil și cu ochiul liber.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Imagini uluitoare ale planetei Jupiter, transmise de telescopul James Webb GALERIE FOTO

Cel mai mare şi cel mai puternic telescop spaţial din lume, James Webb, a transmis către Terra o serie de imagini fără precedent ale planetei Jupiter, informează marţi BBC.

Imagini inedite cu planeta Jupiter publicate de NASA. FOTO

Telescopul spațial James Webb al NASA a surprins noi imagini cu Jupiter, care vor ajuta oamenii de știință să ofere mai multe indicii despre viața planetei gigant.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.