De ce este noul coronavirus atât de puternic. Care sunt explicațiile cercetătorilor

coronavirus
Shutterstock

Proteina pe care coronavirusul o folosește pentru a se atașa de celulele umane are o „creastă” compactă care îi permite să se atașeze mai puternic de celulele umane decât alte virusuri similare.

Noul coronavirus, SARS-CoV-2, se atașează de celulele umane prin ceea ce se numește "proteină spike", potrivit unui raport al Live Science.

După ce proteina se leagă de receptorul celulelor umane - o proteină de pe suprafața celulei care servește ca o ușă în celulă - membrana virală fuzionează cu membrana celulelor umane, permițând genomului virusului să intre în acestea.

Toate coronavirusurile se atașează de celulele umane prin proteine ​​spike, dar unele coronavirusuri au proteine ​​spike cu structuri diferite.

În februarie, un grup de cercetători de la Universitatea din Texas și de la Institutele Naționale de Sănătate au trasat structura moleculară a proteinei spike a noului coronavirus.

coronavirus
Angajații unei grădini zoo se transformă în producători de film, pe timpul epidemiei

Acum, un alt grup de cercetători au folosit razele X pentru a explora în continuare proteina spike a coronavirusului și receptorul de celule umane de care se leagă. Scopul lor a fost să înțeleagă de ce proteina spike a acestui coronavirus este atât de bună la infectarea celulelor, în comparație cu un coronavirus similar, cunoscut sub numele de SARS-CoV, care a provocat focarul sever al sindromului respirator acut (SARS) în 2003.

Atât SARS-CoV, cât și SARS-CoV-2 se leagă de același receptor uman, cunoscut sub numele de ACE2. Ei au descoperit că diferă câteva mutații genetice ce au condus proteina spike a SARS-CoV-2 să dezvolte o „creastă” moleculară mai compactă decât cea a SARS-CoV.

Această structură mai compactă, și alte câteva mici diferențe, permite SARS-CoV-2 să se atașeze mai puternic de receptorul ACE2 uman, permițându-i astfel să infecteze mai bine celulele și să se răspândească mai rapid decât SARS.

Până în prezent noul coronavirus a infectat peste 1.172.889 de persoane dintre care 62.829 au decedat.

Țăndărei a intrat în carantină. Joc de-a șoarecele și pisica între locuitori și polițiști

Cu excepții precise, nimeni nu intră și nu iese din Țăndărei, Ialomița, oraș în carantină.

Angajații grădinii zoologice din Londra s-au transformat în producători de film.

Coronavirus România, LIVE UPDATE 4 aprilie. 146 de decese, 3.613 persoane infectate

Coronavirus România, LIVE UPDATE 4 aprilie. Până astăzi, ora 12:00, pe teritoriul României, au fost confirmate 3.613 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus.

Ministrul Mediului: „Barajul de la Roşia Montană este stabil”. Se anunță verificări de urgență în țară

Au trecut mai mult de 48 de ore de când s-a declanșat alerta la Roșia Montană, unde o fisură apărută în digul lacului Tăul Mare a dus la evacuarea locuitorilor din zonă.

Numele lui IPS Teodosie, în scandalul sexual legat de deputatul exclus din PSD. “Călugărul amant” revine cu precizări

Scandalul în care este implicat Aurel Bălășoiu, dar afară din PSD, după ce a apărut în imagini în ipostaze intime cu un minor, continuă cu implicarea unor nume mari bisericești.

O butelie de gaz defectă a provocat o explozie puternică în apartamentul unei pensionare. 19 locuințe au fost distruse

Explozie puternică, marți dimineață, într-un bloc din Vatra Dornei. Oamenii s-au trezit cu geamurile și ușile sparte, dar și cu bucăți mari de tencuială prăbușite în camere și pe holurile imobilului.