De ce este noul coronavirus atât de puternic. Care sunt explicațiile cercetătorilor

coronavirus
Shutterstock

Proteina pe care coronavirusul o folosește pentru a se atașa de celulele umane are o „creastă” compactă care îi permite să se atașeze mai puternic de celulele umane decât alte virusuri similare.

Noul coronavirus, SARS-CoV-2, se atașează de celulele umane prin ceea ce se numește "proteină spike", potrivit unui raport al Live Science.

După ce proteina se leagă de receptorul celulelor umane - o proteină de pe suprafața celulei care servește ca o ușă în celulă - membrana virală fuzionează cu membrana celulelor umane, permițând genomului virusului să intre în acestea.

Toate coronavirusurile se atașează de celulele umane prin proteine ​​spike, dar unele coronavirusuri au proteine ​​spike cu structuri diferite.

În februarie, un grup de cercetători de la Universitatea din Texas și de la Institutele Naționale de Sănătate au trasat structura moleculară a proteinei spike a noului coronavirus.

coronavirus
Angajații unei grădini zoo se transformă în producători de film, pe timpul epidemiei
„Va fi o perioadă îngrozitoare în Ucraina și pentru Occident”. Avertismentul unui general despre războiul din Ucraina

Acum, un alt grup de cercetători au folosit razele X pentru a explora în continuare proteina spike a coronavirusului și receptorul de celule umane de care se leagă. Scopul lor a fost să înțeleagă de ce proteina spike a acestui coronavirus este atât de bună la infectarea celulelor, în comparație cu un coronavirus similar, cunoscut sub numele de SARS-CoV, care a provocat focarul sever al sindromului respirator acut (SARS) în 2003.

Atât SARS-CoV, cât și SARS-CoV-2 se leagă de același receptor uman, cunoscut sub numele de ACE2. Ei au descoperit că diferă câteva mutații genetice ce au condus proteina spike a SARS-CoV-2 să dezvolte o „creastă” moleculară mai compactă decât cea a SARS-CoV.

Această structură mai compactă, și alte câteva mici diferențe, permite SARS-CoV-2 să se atașeze mai puternic de receptorul ACE2 uman, permițându-i astfel să infecteze mai bine celulele și să se răspândească mai rapid decât SARS.

Până în prezent noul coronavirus a infectat peste 1.172.889 de persoane dintre care 62.829 au decedat.

NEWS ALERT Farul - Sepsi, întrerupt din cauza scandărilor xenofobe! Cum a reacționat Hagi
Țăndărei a intrat în carantină. Joc de-a șoarecele și pisica între locuitori și polițiști

Cu excepții precise, nimeni nu intră și nu iese din Țăndărei, Ialomița, oraș în carantină.

Angajații grădinii zoologice din Londra s-au transformat în producători de film.

Coronavirus România, LIVE UPDATE 4 aprilie. 146 de decese, 3.613 persoane infectate

Coronavirus România, LIVE UPDATE 4 aprilie. Până astăzi, ora 12:00, pe teritoriul României, au fost confirmate 3.613 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus.

Românii abia dacă apucă 10 ani de pensie. Ce speranță de viață avem față de Europa: ”Trăim vremuri grele”

Speranța de viață a crescut cu un an în ultima vreme în țara noastră, dar tot ne aflăm la coada clasamentului european.

Purtătorul de cuvânt al PNL: După 9 iunie se decide dacă va fi modificată data alegerilor prezidențiale

Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe, a afirmat vineri seara că după alegerile din 9 iunie se va discuta la nivelul coaliţiei de guvernare dacă va fi modificată data alegerilor prezidenţiale.

Rezultate finale în cazul fetiței de 4 ani și a bunicii moarte după ce au mâncat pește. O bacterie comună le-a adus sfârșitul

Fetița de 4 ani și bunica ei moarte în Călărași după ce au mâncat pește și mici și-au găsit sfârșitul din cauza unor bacterii comune, care se găsesc peste tot în jurul nostru, potrivit rezultatelor finale de laborator ale DSVSA Călărași.