Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. Cum arată

×
Codul embed a fost copiat

Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. A fost creată de Gaia, telescopul spațial european plasat pe orbită în 2013.

Harta conține măsurători de înaltă precizie pentru aproape 1,8 miliarde de stele și a fost realizată după 22 de luni de cartografiere a cerului.

Studiul îi va ajuta pe savanți să înțeleagă mai bine cum s-a format galaxia noastră.

Observatorul Agenției Spațiale Europene se află la o distanță de 1,5 milioane de kilometri de Pământ, în direcția opusă Soarelui, unde este apărat de radiații.

Misiunea telescopului Gaia se va încheia în 2025.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie
Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Noi descoperiri despre materia întunecată din univers. Oamenii de știință sunt surprinși

Materia întunecată, prezenţa care constituie mare parte din masa galaxiilor, inclusiv Calea Lactee, îi surprinde din nou pe oamenii de ştiinţă.

Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Conform unei noi măsurători descrise drept "super-precise", galaxia în care se află Sistemul Solar, Calea Lactee, are masa de 890 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, informează joi Live Science.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie. Care a fost explicația astronomilor. FOTO

Calea Lactee ”a înghiţit” galaxia Gaia-Enceladus cu care a intrat în coliziune în urmă cu 10 miliarde de ani, eveniment cosmic ce a declanşaet un proces de aprindere a numroase noi stele în Calea Lactee timp de aproximativ 4 miliarde de ani.

Elisabeta Lipă, românca de aur a canotajului și ”mama” noii generații de campioni: ”Sunt dovada vie că nu există nu se poate”

Şase participări la jocurile olimpice, 8 medalii olimpice, zeci de titluri naţionale. Aşa arată un palmares greu de egalat care i-a adus titlul de canotoare a secolului XX Elisabetei Lipă.

Parada de 1 Decembrie 2022: Program, restricții de circulație și alte evenimente de Ziua Națională a României în București

Pe 1 Decembrie se sărbătorește Ziua Națională a României. Cu această ocazie, în București și în marile orașe din țară se organizează parade militare.

Trăim în cea mai bună Românie de până acum