Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. Cum arată

×
Codul embed a fost copiat

Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată hartă a stelelor din Calea Lactee. A fost creată de Gaia, telescopul spațial european plasat pe orbită în 2013.

Harta conține măsurători de înaltă precizie pentru aproape 1,8 miliarde de stele și a fost realizată după 22 de luni de cartografiere a cerului.

Studiul îi va ajuta pe savanți să înțeleagă mai bine cum s-a format galaxia noastră.

Observatorul Agenției Spațiale Europene se află la o distanță de 1,5 milioane de kilometri de Pământ, în direcția opusă Soarelui, unde este apărat de radiații.

Misiunea telescopului Gaia se va încheia în 2025.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie
Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre
Noi detalii despre cazul care a şocat România. Fetiţa ascunsă în canapea a fost ucisă pentru bijuteriile pe care criminalul le-a furat şi le-a amanetat, ca să joace la pariuri

Duminică seară s-a prăbușit pe gazon, iar luni doctorii i-au anunțat decesul
Noi descoperiri despre materia întunecată din univers. Oamenii de știință sunt surprinși

Materia întunecată, prezenţa care constituie mare parte din masa galaxiilor, inclusiv Calea Lactee, îi surprinde din nou pe oamenii de ştiinţă.

Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Conform unei noi măsurători descrise drept "super-precise", galaxia în care se află Sistemul Solar, Calea Lactee, are masa de 890 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, informează joi Live Science.

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie. Care a fost explicația astronomilor. FOTO

Calea Lactee ”a înghiţit” galaxia Gaia-Enceladus cu care a intrat în coliziune în urmă cu 10 miliarde de ani, eveniment cosmic ce a declanşaet un proces de aprindere a numroase noi stele în Calea Lactee timp de aproximativ 4 miliarde de ani.

Israelul a decis să riposteze în forţă împotriva Iranului.
Israelul a decis să riposteze în forţă împotriva Iranului. "Lansarea atâtor rachete şi drone va primi un răspuns"

Cabinetul de război din Israel a luat decizia de a riposta "clar şi puternic" împotriva Iranului pentru atacul cu rachete şi drone de sâmbătă seara, informează postul de televiziune israelian Canal 12, citat de The Times of Israel.

Noi detalii despre intervenția avioanelor britanice din România în sprijinul Israelului. Precizările lui Rishi Sunak

O parte dintre avioanele Typhoon pe care Marea Britanie le avea în România - la Mihail Kogalniceanu - au fost trimise în Orientul Mijlociu pentru apărarea Israelului.

România fierbe sub un val de căldură. Au început să moară peștii în lacuri, Dunărea a secat

Valul de căldură din ultimele zile aduce, dincolo de bucuria verii, și vești proaste, mai ales pentru agricultori. Rezerva de apă din sol, și așa puţină, după o iarnă fără zăpadă, este din ce în ce mai scăzută.