Scumpe si goale - magazinele marilor branduri
Cine tine prea mult la blazon risca sa ramana cu el, dar fara clienti. In aceasta categorie intra magazinele de firma care pana acum au practicat preturi astronomice si au facut reduceri de fatada.
Dar cum si cei instariti se uita mai nou si la ultimul leut, buticurile de acest tip incep sa dispara. De exemplu, reteaua germana Otter are 27 de magazine multi-brand de incaltaminte si imbracaminte, dintre care zece inaugurate anul trecut.
Acum nemtii sunt fortati sa-si restranga activitatea si iau in calcul varianta inchiderii unor buticurile de haine. Situatie delicata si in cazul retailerului Benvenuti care vinde la noi branduri italiene de incaltaminte si marochinarie.
O varianta de iesire ar fi ca mall-urile sa reduca chiriile cu 40% in medie, spun retailerii, astfel incat sa se ajunga undeva la 30 de euro pe mp. Chiar si asa nu trebuie sa uitam ca vanzarile sunt tot mai proaste de la luna la luna.
In aceeasi categorie intra si branduri ca Esprit sau Springfield. Grupul din care ambele marci fac parte anunta ca va disponibiliza 8% din personal. In plus managerii au in plan o crestere de pret de 10%. Si lantul romanesc Leonardo va inchide anul aceste 20 de magazine.