Luxul la mana a doua, o noua moda si printre romance. Magazinele care vand hainele de care s-au plictisit doamnele cu bani
Apar obiceiuri noi si intre romancele care iubesc luxul. Pentru a-si improspata mereu dulapurile de haine, multe dintre femeile cu bani renunta la obiectele de care s-au plictisit.
Astfel, rochii, bijuterii sau posete, cumparate cu mii de euro, sunt scoase la vanzare in consignatii in care se gasesc doar produse ale unor creatori celebri. "Sunt piese din colectii mai vechi, dar la preturi bune", spun clientii acestor magazine.
Intr-un boutique din centrul capitalei, Diana Haidinger a avut curajul sa deschida in urma cu sase ani un second hand de lux. Era perioada in care infloreau magazinele cu haine la kilogram. Ea vrut insa sa imbrace femei cu bani si cu stil.
Diana Haidinger, proprietar magazin: "Noi vindem produse de lux. La coltul strazii nu gasiti Chanel si Hermes, la noi gasiti, la preturi bune."
Fie ca le primesc in dar, le comanda pe siteuri sau pur si simplu nu le mai vor, clientele Dianei isi scot la vanzare tot ce le prisoseste in dulap. O geanta de la Channel, de exemplu, costa in consignatie de la 400 de euro, pana la 2000 de euro, adica si de 10 ori mai putin fata de o poseta noua.
Sunt haine din colectii mai vechi, pe care fie nu ai apucat sa le cumperi, fie nu le-ai mai gasit in rafturile magazinelor. Chiar si asa, dupa 3 ani petrecuti in Statele Unite, Cream spune ca piata de acest gen este mult mai evoluata in strainatate.
Cream, artista: "Imi plac foarte mult magazinele, merg tot timpul si in Beverly Hills, si la Paris, si in Monte Carlo si la Bucuresti, pentru ca gasesti lucruri unicat, care nu se mai gasesc, si la preturi accesibile."
De profesie arhitect, Alina Vilcu a pornit si ea de un an o afacere cu haine purtate. Conceptul este insa diferit.
Alina Vilcu, proprietar magazin on-line resales: "Iti dai seama ca ai foarte multe haine pe care nu le-ai folosit. Nu ai "return on investment", adica ti-ai luat o pereche de pantofi care au fost poate 500 de euro si iti dai seama ca ai purtat-o de doua ori. Pe de alta parte, dorinta de a cumpara haine noi nu dispare."
Si atunci, Alina s-a gandit ca fetele preocupate de moda sa le poata vinde ca sa isi ia mereu si mereu altele. In spatiul pus la dispoztie de ea se gasesc de asemenea tinute scumpe sau exclusiviste, alese tocmai pentru a spune ceva despre cel care le poarta.