“Donează Sânge Constant” a determinat mai multe grupuri de presă să își doneze microfoanele pentru o cauză comună
În prima lună de la lansare, Campania “Donează Sânge Constant” a convins jurnaliștii mai multor televiziuni importante, posturi de radio și publicații online să își doneze simbolic microfoanele.
În prima lună de la lansare, Campania “Donează Sânge Constant”, inițiată de Crucea Roșie Română, alături de Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, McCann Worldgroup România, McCann PR și UM România, a convins jurnaliștii mai multor televiziuni importante, posturi de radio și publicații online să își doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atenția că nevoia de sânge în țara noastră este constantă, nu doar atunci când se întâmplă o tragedie națională.
Lansată oficial pe 28 februarie 2019, campaniei i s-a alăturat încă de la început PRO TV, în calitate de partener oficial. Astfel, prin simplul gest de a purta pe microfon mesajul „Donează Sânge Azi” și denumirile grupelor de sânge, jurnaliștii de la Știrile PRO TV din Sport și Vorbește lumea au deschis calea și interesul celor care îi urmăresc, de a deveni donatori constanți și, implicit, salvatori de vieți.
Ne bucurăm să anunțăm că, în tot acest timp, s-au alăturat campaniei noastre posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI , televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 și Vice România.
Posturile de radio Kiss FM, Magic FM, Rock FM și Radio RFI și-au personalizat toate microfoanele din studiouri cu cuburile campaniei Crucii Roșii Române și și-au îndemnat ascultătorii să doneze sânge.
Digi24 a înlocuit cubul postului cu cel al campaniei „Donează Sânge Constant”, în toate materialele speciale „Pacient în România”. În plus, în cadrul acestor reportaje, reporterul specializat pe sanătate, Carla Tănasie, a transmis pe post îndemnul de a dona sânge constant.
Antena 1 a alăturat cubul campaniei de cel al postului, în cadrul unor materiale speciale, difuzate la Observator și a transmis telespectatorilor săi importanța donării de sânge.
Pacientul 2.0 a purtat cubul personalizat și a dedicat o întreagă emisiune subiectului donării de sânge în România, iar Vice România a încurajat cititorii săi să doneze constant, folosind puterea exemplului – un jurnalist Vice a mers și a donat sânge.
Și mass media brașoveană s-a alăturat campaniei „Donează sânge constant”. Simultan, Brașov TV, Mix TV, Realitatea de Brașov, Radio România Brașov FM, Monitorul Expres, Brașov Metropolitan, Transilvania Expres, Bună Ziua Brașov, La pas prin Brașov, Agerpres și Coronapress au decis să personalizeze microfonul, reportofonul sau alte „ustensile” specifice meseriei de jurnalist cu mesajul Crucii Roșii Române de promovare a donării de sânge.
Campania s-a bucurat și de susținerea individuală a multor persoane publice importante, cum ar fi Andreea Esca, Amalia Enache, Corina Caragea, Monica Dascălu, Pavel Bartoș, Horia Brenciu, jurnaliștii emisiunii „România, te iubesc”, de la PRO TV, jurnalistul Adelin Petrișor sau Iuliana Tudor. Postările lor pe conturile personale de social media au mobilizat oamenii, iar aceștia au mers la centrele de transfuzie și au donat sânge.
În urma apelului făcut în cadrul campaniei noastre de către reporterul Știrilor PRO TV, Ramona Păuleanu, 500 de studenți ai Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București au donat sânge.
“Suntem recunoscători pentru toată această solidarizare fără precedent în presa din România, într-un context de normalitate, fără ca la mijloc să fie o tragedie, subiect de breaking news. În continuare ne propunem să desfășurăm această campanie pe termen lung și să schimbăm comportamentul și mentalitatea românilor, în ceea ce privește donarea de sânge. Sperăm ca mesajul să fie înțeles de cât mai mulți jurnaliști și îi așteptăm și pe ceilalți să ni se alăture.”- Iuliana Tudor, Ambasador Crucea Roșie Română
Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate 3 vieți. Iar la fiecare 3 secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%.
„Donează Sânge Constant” este o campanie realizată de agențiile McCann Worldgroup România și McCann PR pentru Crucea Roșie Română și absolut toți partenerii, inclusiv instituțiile de presă, s-au implicat pro bono.