Daca multi au renuntat la afaceri din cauza crizei, cei cu idei absolut noi au reusit sa prospere
Intr-o perioada in care problemele economice i-au obligat pe multi sa-si inchida restaurantele si cafenelele, au existat totusi curajosi pusi pe investitii.
Nu sunt multi, dar cei care au idei absolut noi reusesc sa atraga clientii si chiar sa prospere. Pentru acestia criza a fost o oportunitate: benficiaza de scaderea pretului chiriilor si a fortei de munca.
Pregatiti-va pentru o calatorie cu trenul. Nu va ganditi la un traseu obositor, din contra, amuzant si foarte scurt. Desi arata ca un magazin de jucarii, in realitate este vorba despre un bar. Va asezati la o masa, iar in loc de chelner apare Drezina Sefa, o locomotiva galbena pregatita sa va preia comanda.
Alegeri 2024
12:53
Candidați președinție 2024. Ordinea pe buletinele de vot la alegerile prezindețiale din 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Meniul este tiparit pe niste bilete de tren ca in copilarie, asa ca taxati ce va intereseaza, apasati un buton, iar cererea ajunge la barman. In cateva minute, bauturile ajung la masa in vagoanele unui trenulet.
Vagoanele tin loc de chelneri, iar proprietarul "jucariilor" este Mihai Craciun, un fost inginer programator. Si-a transformat pasiunea din copilarie pentru trenurile de jucarie intr-o afacere de succes. Bucuresteanul a investit 20.000 euro pentru ca circuitul sa devina interactiv.
Investitie 20.000 euro
Recuperare investitie : 12 luni
Incasari pe noapte : 2000 lei
"Ma gandesc ca in cursul anului viitor investitia va fi amortizata deja. In ritmul in care avem clienti si la ce succes avem sunt aproape sigur", spune proprietarul barului.
O investitie castigatoare intr-un an in care cele mai afectate de criza au fost barurile si cafenele. Consumul a scazut cu aproape 20%.
Proprietarii unui restaurant si-au spus ca romanul renunta mai usor la o cafea decat la o masa in oras, asa ca au deschis nu unul, ci trei localuri. Au imbracat chelnerii in straie de altadata si au "furat" dintr-o lovitura clientii restaurantelor din jur.
Daca aveti bani si o idee buna, inceputul lui 2012 poate fi un moment bun pentru investitii. Chiriile sunt mai mici acum, iar forta de munca se gaseste, dar trebuie selectata cu atentie.
Respectati cu sfintenie cateva reguli: stati cu ochii pe business ca pe butelie si nu scadeti calitatea produselor si serviciilor. Un client dezamagit va alunga alti patru. Unul multumit va poate aduce alti zece.