Doi copii au murit în mașina lovită de tren la o trecere fără barieră. CFR Infrastructură era obligată legal să o monteze
Doi frați de 13, respectiv 15 ani, au murit într-un teribil accident pe calea ferată, în județul Bistrița-Năsăud. Mașina în care se aflau alături de tatăl și unchiul lor a fost spulberată de un tren.
Trecerea la nivel era semnalizată doar cu crucea Sfântului Andrei, iar șoferul le-a spus polițiștilor că nu a observat indicatorul, pentru că era noapte. România este codașă la automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, deși o lege obligă CFR Infrastructură să monteze bariere pe toate drumurile naționale și europene cu risc mare de accidente. Atenție, urmează imagini și detalii, care vă pot afecta emoțional.
Mașina în care se aflau copiii era condusă de unchiul lor - un bărbat de 32 de ani. Băieții stăteau pe bancheta din spate iar în autoturism era și tatăl lor.
Se întorceau cu toții din Bucovina, de unde cumpăraseră doi câini ciobănești pentru ferma care o aveau acasă, în Mureș.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Trenul i-a izbit la o trecere de nivel cu calea ferată, fără bariere, semnalizată doar cu indicatorul „STOP” și crucea Sfântului Andrei.
Era noapte, și în lipsa unor semnale acustice și luminoase, șoferul le-a spus poliţiştilor că nu a văzut la timp semnul care îi cerea să se oprească.
În urma izbiturii, mașina în care se afla familia s-a făcut praf și a fost aruncată într-un șanț.
„Copiii erau jos în mașină, numai tatăl și șoferul au reușit să iasă afară și urlau” a povestit un pasager din tren.
Sabău Gălățan, asistent SAJ Bistrița Năsăud: „Am început manevrele de resuscitare, fără rezultat. A sosit și echipajul cu medic, care a constatat decesul celor doi băieți.”
Petrică avea 13 ani, iar fratele său Ionică era cu doi ani mai mare. În școala în care învăţau, colegii lor au aprins lumânări.
Ana Maria Spintecar, director de școală: „Au fost doi copii plini de viață, care aveau foarte multe vise. Au participat și în grupul de dansuri populare al comunei.”
În accident au pierit și cei doi câini pe care familia tocmai îi cumpărase.
Șoferul și tatăl copiilor au fost răniți, dar leziunile - spun doctorii - nu le pun în pericol viața.
În România, accidentele produse în zona trecerilor la nivel cu linia de cale ferată sunt frecvente. Suntem codași în Europa la automatizarea sistemului de avertizare în aceste locuri, arată datele din august 2021 de la CFR Infrastructură.
Total treceri la nivel cu calea ferată: 5.025
Treceri semnalizate cu crucea Sfântului Andrei: 3.449
Treceri cu barieră automată: 252
Treceri cu semnale acustice și luminoase: 888
Treceri cu barieră mecanică: 436
Din cele peste 5.000 de treceri la nivel cu linia de cale ferată - câte sunt în țară - aproape 3.500 - adică a 69% - sunt semnalizate doar cu indicatorul „Crucea Sfântului Andrei”.
Bariere automate avem doar în 250 de locuri şi aproape 900 sunt prevăzute cu semnale acustice și luminoase.
O lege din 2018 obligă CFR Infrastructură să monteze până în 2020 bariere sau semibariere pe toate drumurile naţionale și europene - dar investițiile s-au făcut lent. În 2020, instituția a instalat doar 15 bariere, iar anul trecut banii alocați prin buget au ajuns pentru 20.
Ionuț Simionică, fost deputat: „Această lege a venit în urma a două accidente nefericite în care au decedat 10 persoane, și într-unul dintre ele cinci copilași. Nu au făcut ceea ce trebuia, ce era în sarcina Guvernului, și vedem că în fiecare zi se întâmplă evenimente tragice. Să ai o lege și să nu o respecți este împotriva firii.”
CFR Infrastructură nu a răspuns până la această oră solicitării Știrilor PROTV pentru a prezenta investițiile programate pentru automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată.