Scandalul ”mașini BMW pentru Poliție”. Ministrul Lucian Bode susține că, de fapt, Cătălin Drulă a semnat contractul
Ministrul de Interne, Lucian Bode, a prezentat, joi, concluziile Corpului de Control în scandalul provocat de cumpărarea de maşini BMW pentru Poliţie.
Mai mult, Bode a susținut că Ministerul Transporturilor, condus la acea vreme de către președintele USR Cătălin Drulă, a ”semnat” pentru fixarea anumitor detalii tehnice ale autoturismelor care urmau să fie achiziționate.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
”La 25/05/2021 Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, aprobă cererea de finanțare, inclusiv fișa cu detaliile tehnice. În 5/07/2021, în baza acordului dat de ministerul condus de domnul Drulă, se semnează contractul de finanțare. Număru 106/2021, îl aveți în față. Contract, evident, semnat între Ministerul Transporturilor, pe de o parte, și Inspectoratul General al Poliției Române, pe de altă parte, în calitate de beneficiar. Ca reprezentant al Ministerului Transporturilor, evident, este domnul ministru Drulă. Aveți în față o copie după contractul de finanțare semnat de domnul domnul Drulă și domnul Benone Matei, Ministerul Transporturilor, respectiv Inspectoratul General al Poliției Române.” - a spus ministrul de Interne Lucian Bode, într-o conferință de presă.
Bode mai spune că, un aspect foarte important al acestui contract a fost cel reprezentat de fixarea anumitor specificații tehnice ale autoturismelor care urmau să fie cumpărate - specificații care au dus, în final, la achiziționarea BMW-urilor.
”Foarte important, anexa 2 a acestui contract parte componentă încă o dată acestui contract este fișa cu detaliile tehnice, unde vem vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteză, viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, inscripționarea specifică, foarte importantă. Așa cum vedeți, cutie automată 8 plus 1 trepte.” - a precizat Bode.
Președintele USR a acuzat Ministerul de Interne că a construit un caiet de sarcini ”cu dedicație”
Bode amintește faptul că, printre acuzațiile lansate de liderul USR s-au aflat și cele referitoare la construcția unui caiet de sarcini care să cuprindă anumite condiții, cu alte cuvinte ... ”cu dedicație”.
Însă, acum, ministrul susține că aceste specificații au fost aprobate chiar de Drulă.
”Ne aducem aminte ce spunea domnul Drulă în urmă cu câteva zile, că am construit un caiet de sarcini în care am trecut intenționat, spre exemplu, o cutie de viteză 8 plus 1 trepte, pentru a favoriza pe cineva, în condițiile în care domnia sa a semnat contractul de finanțare, iar anexă la contractul de finanțare sunt aceste specificații tehnice, inclusiv cutia de viteză 8 plus 1.
Așadar, în caietul de sarcini nu puteam să trecem nici 7 plus 1 nici 9 plus 1. Mă întreb, cât tupeu să ai și să acuzi Poliția Română, Ministerul Afacerilor Interne, că au făcut anumite specificații cu dedicație, când nu au făcut altceva decât să preia aceste specificații din proiectul tehnic, anexă la contractul de finanțare semnat de Ministerul Transporturilor. Mai mult, pe 8 iulie Ministerul Transporturilor anunță public printr-un comunicat semnarea contractului.
Printre echipamentele care fac obiectul contractului sunt enumerat enumerate și cele 300 de autospeciale. Se spune foarte clar: achiziția 300 de autospeciale de poliție. Deci, după ce semnează contractul, dă comunicat și promovează public acest demers” - a spus Lucian Bode.
Ba, mai mult decât atât, inclusiv ministrul Fondurilor Europene de la acea vreme, Cristian Ghinea, ar fi fost informat cu privire la aceste achiziții.
”După momentul semnării contractului, ministerul, așa cum spun, cum spuneam, îl informează pe ministrul Fondurilor Europene. Așadar, contractul ajunge și la domnul Ghinea. Domnul Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene la acea vreme, inclusiv cu specificațiile tehnice, subliniez inclusiv cu specificațiile tehnice.” - a afirmat ministrul de Interne.
Președintele USR Cătălin Drulă a cerut DNA să se autosesizeze în scandalul BMW
În urmă cu câteva zile, președintele USR Cătălin Drulă i-a cerut procurorului-şef al DNA, Crin Bologa, să se autosesizeze în cazul licitaţiei desfăşurate de Poliţia Română pentru achiziţionarea de automobile BMW.
Acum, ministrul de Interne, Lucian Bode, spune că nu are nicio problemă cu asta, ba dimpotrivă.
”Acum sigur că putem vorbi mult despre ipocrizie, despre rea-voință, despre pierderi de memorie. Putem vorbi mult și multe pe aceste aspecte, inclusiv despre înțelepciunea zicalei dacă tăceai filosof rămâneai.
Unul din cele mai importante și singurul care ne interesează pe noi, la Ministerul Afacerilor Interne, este cel legat de dezinformare, pe care întotdeauna o vom combate. Acesta este motivul pentru care mă aflu astăzi în fața dumneavoastră, să combat această dezinformare cu argumente. Fostul ministru al transporturilor, domnul Drulă, face public acuzații grave, calomnioase, cu atac la persoane.
Vorbim, culmea, despre documente și procese agreate și semnate de către dânsul. Ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns. Domnul Drulă cere Direcției Naționale Anticorupție să se să se autosesizeze. Păi, ce ar trebui să înțelegem acum, după ce am văzut documentele semnate de către dânsul. Să înțelegem că se auto-denunță? Domnul Drulă, sesizează OLAF și Parchetul European, în condițiile în care acest contract și aceste specificații tehnice au fost pe masa ministrului Drulă și a ministrului Ghinea. Foarte bine, nu avem nicio problemă cu asta.” - a reacționat Lucian Bode.
Reacția lui Drulă: ”Ciocoiul Bode minte cum respiră”
La scurt timp după conferința de presă organizată de ministrul Lucian Bode, președintele USR Cătălin Drulă a reacționat cu un mesaj transmis pe pagina sa de Facebook.
Liderul USR susține că Bode ”minte cum respiră”, deoarece el, în calitate de fost ministru al Transporturilor, a aprobat doar ”formal” un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene.
În schimb, mai spune Cătălin Drulă, licitația pentru mașini a fost făcută de Bode și subordonații săi, iar ”responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal”.
Mesajul complet al lui Cătălin Drulă:
”Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul
După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile.
A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație.
Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare).
Bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei. Acesta prevede:
- 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor
- 4.000 de dispozitive mobile
- 1.400 de imprimante mobile termice
- 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă
- un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic
- 300 de autospeciale de poliţie
Formal vorbind, contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM, se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne.
Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene. (Contractul atașat în primul comentariu).
Unde minte Bode:
1. Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate DE EL ȘI DE SUBORDONAȚII SĂI. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție.
2. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui.
3. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 - probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui).
4. Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație.
Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci NU SCAPĂ!”