Aeronava prezidentiala romaneasca, buna de piesa de muzeu!
Daca aeronava care le-a devenit sicriu liderilor de la Varsovia era veche de doua decenii, cea pe care o foloseste presedintele Romaniei, Traian Basescu, e si mai batrana.
Are 36 de ani si, fara nicio exagerare, la nivel mondial este unul dintre cele mai vechi aparate de zbor aflate in uzul unei administratii prezidentiale.
Au fost chiar momente delicate in care Boeing 707 nu era bine primit pe aeroporturile din vest, pe motiv ca motoarele lui sunt mult prea zgomotoase si polueaza fonic.
Alegeri 2024
11:28
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Până unde poate merge puterea primului om în stat conform Constituției
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
Aeronava Boeing 707 este printre cele mai sigure din lume, are o structura intarita si face parte dintr-o generatie destinata operatiunilor militare.
A fost fabricata in 1974 si folosita pe rand de Nicolae Ceausescu, Ion Iliescu si Emil Constantinescu. In 1985 Ceausescu a intentionat sa schimbe apartul cu un 747 Jumbo Jet insa acest lucru nu s-a concretizat.
In 2001, Boeing-ul 707 a suferit ultimele modernizari majoare insa doar pentru mai mult confort. In ceea ce priveste partea tehnica s-au inlocuit cateva piese in 2008 din cauza unei defectiuni.
Atunci Traian Basescu a ajuns mai tarziu la Bruxelles pentru ca aeronava oficiala nu a primit permisiunea sa se ridice de la sol din cauza unei probleme la transponder, aparatul care ofera date despre altitudine, viteza si distanta in zbor.
Singura modificare pe care aeronava nu o detine este ca legata de nivelul de zgomot al motoarelor pentru care nu s-au aprobat fonduri, dar aceasta nu impiedica operarea.
Pentru confortul presedintelui, din 180 de locuri pentru pasageri au ramas doar 60. Astfel, s-a facut loc pentru un mic birou, un dormitor cu pat matrimonial si o baie. Nu are internet sau sistem antiracheta.
In iulie 2007, s-a discutat in CSAT despre faptul ca aeronava este uzata si depasita tehnic si ca trebuie inlocuita pana in 2011. O varianta ar fi fost preluarea unui Airbus A 310 aflat in flota Tarom.
In 2008 Guvernul a decis cu nu exista bani.
Seful statului viseaza insa la o adevarata fortareata zburatoare Romanian Air Force, dotata cu sistem antiracheta, capabil sa respinga atacurile, radar meteorologic performant, realimentare in zbor si rezervoare suplimentare de combustibil.
Cancelarul si presedintele Germaniei au la dispozitie pentru a se deplasa doua aeronave tip Airbus 310-304, iar Rusia si-a reconditionat avioanele prezidentiale Ilyusin Il-96-300PU. Numai pentru unul s-au cheltuit 45 de milioane de dolari.