Super Bowl 2013: Volkswagen isi mentine decizia de a difuza o reclama, considerata "rasista"

reclama vw

Conducerea Volkswagen America a anuntat ca isi mentine decizia de a difuza in timpul galei Super Bowl un spot publicitar, desi acesta a fost considerat de anumite persoane ca ar fi "rasist".

Avand sloganul "Get In, Get Happy" ("Urca si fii fericit"), aceasta reclama cu o durata de 60 de secunde la noul model Beetle a fost vazuta de peste 614.000 ori de cand a fost publicata pe contul de pe YouTube al grupului Volkswagen si va fi difuzata duminica, in timpul galei Super Bowl - finala Ligii profesioniste de fotbal american (NFL).

Reclamele difuzate in timpul acestei partide de fotbal american sunt cele mai scumpe din lume.

"Nu-ti face griji, totul va fi bine", spune in aceasta reclama personajul Dave, zambitor, cu un pronuntat accent jamaican, unuia dintre colegii sai de munca. Acest angajat caucazian, despre care telespectatorii afla ca provine din Minnesota (un stat din nordul Statelor Unite, n.r.), este personajul care conduce noul model Beetle lansat de Volkswagen.

"M-a socat, este un spot atat de rasist", a declarat pentru postul NBC Barbara Lippert, critic profesionist pentru site-ul specializat in publicitate Mediapost.com. Charles Blow, editorialist la New York Times, este un barbat de culoare si a criticat la randul sau, pe postul CNN, decizia grupului Volkswagen de a folosi pentru aceasta reclama "o voce neagra".

Citește și
tigara, cancer, reclama
VIDEO. Metoda socanta prin care o reclama antifumat face legatura intre tigari si cancer
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Mark Gillies, directorul departamentului de produse si tehnologii ale comunicarii din cadrul Volkswagen America, afirma ca reclama vizata, ce are ca fond sonor o piesa a starului muzicii reggae Jimmy Cliff, a fost testata inainte de lansare in fata "unui auditoriu variat", alcatuit inclusiv din jamaicani.

"Aceasta este reclama pe care o veti vedea duminica", a adaugat el. "Este prevazut ca ea sa fie difuzata in timpul Super Bowl, iar acest fapt nu s-a schimbat. Mesajul reclamei, care se pare ca a scapat unora, este acesta: daca esti la volanul unui model Beetle, esti fericit pentru tot restul zilei", a adaugat Mark Gillies.

Pana marti dupa-amiaza, peste 3.000 de persoane au dat "Like" pentru aceasta reclama pe site-ul YouTube. Prin comparatie, numarul persoanelor care nu au apreciat reclama a fost de doar 200.

Jimmy Cliff, care apare intr-o alta reclama pentru Volkswagen ce va fi difuzata in paralel, a spus ca este foarte fericit ca a aparut in aceasta si le-a urat fanilor sai, printr-un mesaj postat pe site-ul lui oficial, "vibratii bune pentru anul 2013".

Insa Volkswagen nu este singura companie al carei spot publicitar pentru gala Super Bowl a starnit controverse puternice in Statele Unite. Compania Taco Bell a anuntat, luni dimineata, ca a retras o reclama care incuraja oamenii sa renunte la legume si sa opteze pentru ofertele lor de taco. Multe persoane au criticat pe Twitter faptul ca reclama "ataca" si ironizeaza consumul de legume, in conditiile in care americanii oricum nu consuma aceste alimente sanatoase in cantitatile recomandate de specialisti.

In schimb, Taco Bell va difuza la gala Super Bowl o reclama al carei slogan este "Viva Young", in care mai multe persoane de varsta a treia fac tot felul de nazdravanii pentru a se amuza intr-o seara.

La randul sau, constructorul de automobile Kia si-a lansat miercuri reclama oficiala pe care o va prezenta duminica seara la gala Super Bowl. Aceasta poarta sloganul "Space Babies" si pretinde ca descifreaza, intr-o maniera amuzanta, misterul unei intrebari care i-a interesat dintotdeauna pe oameni: "De unde vin bebelusii?".

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
VIDEO. Farsa de proportii, pusa la cale in plina strada. Clipul cu aproape 3 milioane de vizualizari
VIDEO. Farsa de proportii, pusa la cale in plina strada. Clipul cu aproape 3 milioane de vizualizari

Postul de televiziune TNT si-a facut reclama intr-un mod inedit, pregatind farse deosebite trecatorilor dintr-un orasel linistit din Olanda. Ei au fost invitati sa “adauge actiune vietii lor”.

VIDEO. Metoda socanta prin care o reclama antifumat face legatura intre tigari si cancer
VIDEO. Metoda socanta prin care o reclama antifumat face legatura intre tigari si cancer

O noua campanie antifumat lansata in Marea Britanie poate fi considerata una din cele mai dure din aceasta serie.

"Cum poate un tata sa faca asa ceva?". Anuntul bizar pentru vanzarea unei masini. Galerie FOTO

Un american care detine o firma care comercializeaza masini second-hand a gasit o metoda inedita pentru a-si atrage clienti si a vinde la un pret cat mai bun autoturismele.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.