Like-urile date pe Facebook îi ajută pe specialiști să ne cunoască mai bine decât propria familie
În plin scandal legat de protecţia datelor, devine tot mai clar că Facebook s-a transformat într-o mină de aur pentru psihologi şi companii.
Nu e nevoie să scriem postări sau să distribuim articole de presă, e de ajuns să dăm like-uri. Pe baza lor, specialiştii pot ajunge să ne cunoască mai bine decât propria familie.
Şi mai îngrijorător este că, ştiind ce fel de oameni suntem, ne pot manipula aşa încât să ne modifice opiniile.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Şi totul se întâmplă fără ca măcar să ne dăm seama, spune un specialist american în studiul informaţiilor.
Ce au în comun cântăreţul de country Jason Aldean şi cartofii prăjiţi în formă de inel? Ambele oferă indicii despre cât suntem de inteligenţi.
"Studiile au arătat că oamenii cărora le plac cartofii cu această formă au o capacitate intelectuală mai mare. Sunt mai inteligenţi. În timp ce oamenii cărora le place Jason Aldean au un IQ mai mic", spune Timothy Summers, University Of Maryland College Of Information Studies.
Pare o concluzie arbitrară, dar e susţinută de date ştiinţifice. Un studiu din 2013 desfăşurat la Universitatea Stanford arată că se pot afla multe lucruri despre un om din like-urile pe care le dă pe Facebook. De la nivelul de inteligenţă, la cât de mulţumit e de viaţa lui, dacă e activ şi comunicativ sau mai rezervat.
"Facebook e un loc foarte bun în care să dai informaţii fără să te gândeşti că o faci, fiindcă le împărtăşeşti doar cu familia şi prietenii, nu? Dar de fapt le împărtăşeşti cu fiecare companie care foloseşte Facebook", explică Timothy Summers.
Studiind 150 de like-uri date, o companie precum Cambridge Analytica ajunge să ne cunoască mai bine decât părinţii şi fraţii noştri. Din 300 de like-uri, ne cunoaşte mai bine decât partenerul de viaţă. În 85% din cazuri, ne pot ghici preferinţele politice. Şi nu se opresc aici.
Iar odată ce dă click, e supus unei campanii subtile de zvonuri şi aluzii.
"Îşi zice: "Hm, interesant. Mai spune-mi". Apoi îi arăţi mai mult şi, cu cât mai dispuşi să se afunde în această spirală, cu atât sunt mai influenţabili", a continuat Timothy Summers.
Nu toată lumea este influenţabilă în aceeaşi măsură, dar până şi acest lucru poate fi determinat de pe urma activităţii noastre pe Facebook.
Aşa că data viitoare când daţi like, gândiţi-vă ce spune despre dumnevoastă acest lucru şi cui.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: facebook, date, Psihologie, cambridge analytica,
Dată publicare:
11-04-2018 07:38