Facebook si Twitter, "aliatii" lui Obama in campania electorala
Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, mizeaza din nou pe Internet si pe retelele de socializare pentru a ramane la Casa Alba in 2012, dupa modelul pariului castigator din campania "Web 2.0" din 2008.
Departe de o alocutiune solemna sau de o conferinta de presa clasica, Obama si-a anuntat candidatura pentru un al doilea mandat, luni dimineata, printr-un mesaj adresat celor 7,28 de milioane de abonati ai contului @barackobama pe Twitter, o actualizare a statutului pe pagina sa de Facebook (19 milioane de fani) si un mesaj electronic.
Toate mentionau sloganul "are you in?" si trimiteau la site-ul de Internet BarackObama.com care nu a fost niciodata dezactivat de la victoria din noiembrie 2008.
Acest site actualizat invita la efectuarea de donatii si ofera deja spre vanzare obiecte promotionale ca autocolante, tricouri si picioare. In afara de logo, noua campanie a lui Obama a retinut de la cea din 2008 litera "O" ce incercuieste un rasarit de soare.
Dar de aceasta data, litera este integrata in "0" de la "2012". O aplicatie Facebook le permite membrilor retelei sociale sa lase un mesaj de sustinere a candidaturii lui Obama si sa invite apropiatii sa faca acelasi lucru.
"O, da, raspund prezent!", a scris o sustinatoare a lui Obama, Debra Wilhoite. "Bineinteles, sunt sigura, asa cum eram si in 2008", a comentat o alta utilizatoare, Elizabeth Boergert.