Facebook și Instagram promit măsuri drastice împotriva reclamelor deepfake, mai ales în pragul alegerilor din SUA
Meta, proprietarul Facebook și Instagram, va introduce o tehnologie de recunoaștere facială pentru a încerca să elimine escrocii care folosesc în mod fraudulos celebrități în reclame, arată BBC.
Elon Musk și expertul în finanțe Martin Lewis se numără printre victimele unor astfel de înșelătorii, care promovează de obicei scheme de investiții și criptomonede. Martin Lewis a declarat anterior în cadrul emisiunii Today, la BBC Radio 4, că primește zilnic „nenumărate” rapoarte în care numele și chipul său sunt folosite în astfel de escrocherii și că se simte „rău” din cauza acestora.
Meta folosește deja un sistem de revizuire a reclamelor care utilizează inteligența artificială (AI) pentru a detecta recomandările false ale celebrităților, dar încearcă acum să îl consolideze cu o tehnologie de recunoaștere facială.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Sistemul va funcționa prin compararea imaginilor din reclamele semnalate ca fiind dubioase cu fotografiile de profil de pe Facebook sau Instagram ale celebrităților. Dacă se confirmă că imaginea se potrivește, iar anunțul este o înșelătorie, acesta va fi șters automat.
Meta a declarat că „testele inițiale” ale sistemului au arătat „rezultate promițătoare”, astfel încât va începe acum să afișeze notificări în aplicație unui grup mai mare de persoane publice care au fost afectate de așa-numitele „celeb-bait”.
Deepfakes
Problema înșelătoriilor cu celebrități a fost una de lungă durată pentru Meta. Problema a devenit atât de importantă în anii 2010, încât Lewis a intentat o acțiune în justiție împotriva Facebook, dar în cele din urmă a renunțat la caz atunci când gigantul tehnologic a fost de acord să introducă un buton prin care oamenii să poată raporta reclamele înșelătoare.
Pe lângă introducerea butonului, Facebook a acceptat, de asemenea, să doneze 3 milioane de lire sterline către Citizens Advice. Dar, de atunci, escrocheriile au devenit mai complexe și mult mai credibile.
Acestea sunt alimentate din ce în ce mai mult de așa-numita tehnologie deepfake, în care se utilizează o imagine realistă generată de calculator sau un videoclip pentru a face să pară că celebritatea susține un produs sau un serviciu. Meta s-a confruntat cu presiuni pentru a face ceva în legătură cu amenințarea crescândă a acestor reclame.
Rețelele sociale
Meta a anunțat, de asemenea, că va utiliza tehnologia de recunoaștere facială pentru a ajuta persoanele care se află blocate în afara rețelelor lor sociale. În prezent, deblocarea conturilor Instagram sau Facebook presupune încărcarea unor documente oficiale de identitate sau a unor documente.
Dar acum sunt testate selfie-urile video și recunoașterea facială ca modalitate de a dovedi cine este o persoană și de a recâștiga accesul mai rapid. Materialul furnizat de utilizator va fi comparat cu imaginea de profil a contului pentru a vedea dacă se potrivește.
Cu toate acestea, utilizarea pe scară largă a recunoașterii faciale este controversată – Facebook a folosit-o anterior, înainte de a renunța la ea în 2021 din cauza preocupărilor legate de confidențialitate, precizie și părtinire.
Sursa: BBC
Etichete: facebook, instagram, inselatorie, reclame, myimpact,
Dată publicare:
28-10-2024 14:14