Englezii au inventat pachetul de cumparaturi... de criza!
In vremuri de criza, industria luxului se adapteaza. Pentru a trece cu bine de recesiune, marile magazine schimba modul in care se fac cumparaturile.
Pe langa pachetele complete, cu toate serviciile incluse, la mare cautare este acum... discretia. Tocmai de aceea, unele centre comerciale au infiintat departamente speciale, rezervate exclusiv clientilor cu stare.
Managerii magazinului londonez Harrod's s-au gandit ca nu ar fi rau sa le ofere clientilor cu stare... totul pe tava. La dispozitia lor sta acum un departament intreg, care are grija sa le implineasca toate dorintele, fie ca este vorba de bunuri sau servicii.
Toate se intampla departe de ochii cumparatorilor obisnuiti, intr-un cadru privat, pentru ca, odata cu criza economica, s-a schimbat si portretul robot al cumparatorului cu stare.
Asadar, zilele partidelor ostentative de shopping au apus, iar bogatii s-au transformat in cumparatori discreti, din umbra.