Dezvaluirile care au schimbat vieti si care au distrus vedete. Istoria tabloidului inchis din rusine

Dată publicare: 08-07-2011 13:35
Dată actualizare: 26-09-2012 17:49


"Toata viata umana este cuprinsa aici", era motto-ul tabloidului News of the World, publicatia a carei hrana constanta a fost de-a lungul a 168 de ani, scandalul. Iata cronologia celor mai mari controverse publicate.

Politicianul Ed Miliband a declarat zilele trecute, "News of the World este o pata pe constiinta jurnalismului britanic". Publicatia cu cele mai mai vanzari din tara, cu un numar de 2.6 milioane de cititori zilnic, a ajuns cea mai urata si blamata din istorie in doar cateva zile.

Istoria publicatiei News of the World este una cladita pe scandal. In 1941 era declarata de revista Time ca fiind lectura esentiala in multe case din Marea Britanie datorita “stirilor picante despre divorturi, scandaluri, rapiri, asalturi, crime si sport”.

Pentru o perioada scurta, dupa cel de-al doilea razboi mondial, ziarul publica fictiune scrisa de autori cunoscuti, ca Somerset Maugham. Dar experimentul esueaza, iar multimea de cititori insetata de scandaluri castiga.

Astfel in anii ’60, News of the World se intoarce la ce stia sa faca mai bine: sex si controverse. Incepe astfel sa ofere bani celebritatilor in schimbul unor secrete personale, desi aceasta practica avea consecinte dezastruoase asupra persoanelor in cauza.

Actrita Diana Dors, care se confrunta cu datorii, a acceptat pentru 35.000 de lire sa povesteasca toate ascunzisurile vietii ei personale, inclusiv dependenta de sex a raposatului ei sot. Arhiepiscopul de Cantebury a numit-o “femeie de moravuri usoare”, dar pentru News of the World povestea a fost un succes imens.

Contestatii BACALAUREAT 2011. Rezultate finale, afisate in scoli. HARTA pe judete

In 1963, ziarul o plateste pe Christine Keeler, model si animatoare, sa povesteasca despre rolul ei in unul dintre cele mai mari scandaluri politice britanice, aventura cu ministrul de razboi, John Profumo. Astfel a iesit la suprafata ca tanara a avut si alti amanti, printre care diplomatul sovietic, Eugene Ivanov, care s-a dovedit a fi spion. Celelate ziare, intrand in cursa nebuna a picanteriilor au scris (desi ulterior s-a dovedit a fi fals) ca Profumo si Ivanov o “imparteau” pe Christine luand parte impreuna la orgii. Cireasa de pe tort a fost poza publicata de World of the News cu frumoasa bruneta goala stand pe un scaun.

In 1981, publicatia scria pe prima pagina: “Fata Bond era baiat”. Era vorba despre Caroline Cossey, cea care a fost distribuita in filmul Bond "For Your Eyes Only". La scurt timp dupa lansarea filmului, tabloidul titra pe prima pagina ca Caroline este transexual.

In 2000, World of the News, a incepe o campanie controversata impotriva pedofililor, dupa rapirea si uciderea fetitei de 8 ani, Sarah Payne, publicand numele si fotografiile celor care au abuzat copii din Marea Britanie. Decizia ziarului a dus la manifestari agresive impotriva celor a caror indentitate a fost facuta publica. Aproape 150 de oameni au aruncat cu pietre, i-au vandalizat casa si i-au dat foc masinii unui pedofil condamnat, in Londra. Din pacate, au existat si cazuri mai grave in care victima asalturilor a fost confundata cu oameni nevinovati.

Reporterul World of News, Mazher Mahmood, nascut in Marea Britanie, din parinti pakistanezi imigranti, se dadea drept seic arab pentru a ajunge mai aproape de celebritati si cercurile lor de prieteni. Identitatea falsa si actiunile acestuia erau finantate de catre ziar, in timp ce Mahmood isi facea treaba de a aduce ziarului picanterii.

Cea mai mare gafa a acestuia a fost stirea din anul 2000, care anunta ca o gasca de tineri planuiesc sa o rapeasca pe Victoria Beckham. Aceasta a dus la arestarea lor si ulterior s-a dovedit ca sursa lui Mahmood a mintit.

A luat BAC-ul, a facut contestatie si l-a picat. Povestea tanarului cu un ghinion fantastic

In luna ianuarie, a aceluiasi ani, News of the World prezinta pe prima pagina anuntul ca Printul Harry se drogheaza,. Ziarul relata ca printul, care atunci avea doar 16 ani, a fost trimis de familia regala la o clinica de reabilitare, dupa ce a recunoscut ca a fumat cannabis.

Editia lunii aprilie, in 2004, News of the World titra pe prima pagina: fotbalistul David Beckham si-a inselat sotia cu Rebecca Loos, angajata a unei firme de management sportiv din Madrid. Publicatia prezenta poze cu cei doi surprinsi in ipostaze intime.

In 2006, politicianul britanic Mark Oaten a fost in mijlocul unui scandal dupa ce tabloidul a scris despre intalnirile lui cu un barbat care ii oferea placeri sexuale in schimbul unor sume de bani.

VIDEO O romanca face ravagii in SUA. A castigat titlul de Miss Fitness Universe

In 2008, presedintele Formula 1, Max Mosley, a fost filmat pe ascuns in timp ce lua parte la o petrecere tematica sado-masochista nazista impreuna cu cinci prostituate. Fiul lui Oswald Mosley, cel mai faimos lider fascist din anii ’30, a recunoscut ca petrecerea a presupus practice sado-masochiste, dar a negat ca tema si ca tinerele erau prostituate, desi acestea erau costumate in uniforme naziste. In cele din urma, Mosley a dat in judecata World of the News pentru violarea intimitatii si a castigat primind desbagubiri de 98.000 de dolari.

2010 a fost anul in care World of the News a provocat unul dintre cele mai mari scandaluri sportive din ultimii ani. Pe prima pagina, titlul “Prinsi!” dezvaluia un alt caz in care publicatia a folosit camera ascunsa. Echipa de cricket a Pakistanului era filmata cum accepta mita in valoare de 240.000 de dolari, pentru a juca “prost” in meciul cu Anglia, de la reporteri aflati sub acoperire.


VIDEO PROTVPLUS.RO