Companiile aeriene investesc mai mult in avocati decat in reparatii
Companiile aeriene investesc mai mult in avocati care sa le reduca amenzile, decat in reparatii. Asa ca nu trebuie sa mire pe nimeni daca incidentul de vineri, cand in plafonul unui aparat Southwest Airlines a aparut o gaura, s-ar putea repeta.
VIDEO. Avionul groazei: a aparut o gaura in plafon de 2 m. Se vedea cerul
O parte din vina o poarta chiar Autoritatea pentru Aviatia Civila, care da sanctiuni mult prea blande. Din cele 100 de amenzi acordate in ultimii 10 ani, 70 au fost reduse. In urma unui control din 2007, specialistii au descoperit ca nu mai putin de 46 de avioane de la Southwest Airlines aveau fuselajul uzat.
Exact acelasi motiv pentru care s-a spart saptamana trecuta plafonul unei aeronave. La un an dupa controlul respectiv, nu doar ca aparatele nu fusesera atinse, insa in fuselaje aparusera deja crapaturi. Compania a fost amendata cu 10 milioane si jumatate de dolari, dar a platit in final doar 7. Iar cazul nu este izolat.
Dupa ce Southwest Airlines a gasit fisuri în cabinele altor cinci avioane, autoritatile au cerut inspectia celor mai vechi aeronave de tip Boeing 737. Adica 175 de aparate din toata lumea, dintre care 80 doar in Statele Unite.