Avionul prabusit in Columbia nu a realimentat. Capacitatea rezervorului, prea mica pentru distanta pe care a strabatut-o
Presa din Columbia sustine ca avionul prabusit in apropiere de Medellin cauzand moartea a 71 de oameni avea un rezervor prea mic pentru un zbor de 2.972 de km, si nu a facut cele doua escale.
Autoritatea aviatica din Columbia a declarat ca avionul prabusit marti in munti a ramas fara combustil. "Dupa ce am ajuns la locul accidentului si am inceput examinarea resturilor, putem sa afirmam ca aeronava a ramas fara combustibil in momentul impactului. Am inceput o investigatie pentru a afla de ce avionul nu a putut conta pe combustibil" au declarat autoritatile columbiene.
Potrivit ziarului El Tiempo, aeronava un model RJ-85 cu patru motoare, are o capacitate de combustibil de 11,776 litri. In conditii normale, aceasta cantitate ii da o atutonomie de zbor de 2.962 km in timp ce ruta strabatuta, intre aeroportul Viru Viru, din Santa Cruz de la Sierra (Bolivia) si aeroportul José María Córdova din Antioquia (Columbia), este de 2972 de km.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Practic, aeronava a strabatut 2700 de km fara a face cele doua escale programate pentru realimentare, escale care, potrivit companiei aeriene LaMia Airlines, erau obligatorii. Una dintre escale trebuia facuta in Cobija, Bolivia si a doua in Bogota.
Pilotul cursei LaMia Airlines a anuntat ca avionul ramane fara combustibil si trebuie sa faca o aterizare de urgenta, potrivit copilotului unui alt avion aflat in zona. Copilotul unei curse Avianca, Juan Sebastian Upegui, le-a spus prietenilor lui ca pilotul LaMia a anuntat turnul de control de la aeroportul din Medellin ca are probleme.
Controlorii de trafic aerian dadusera deja prioritate unui al avion, al VivaColombia, care de asemenea raportase probleme, potrivit lui Upegui. Dupa ce a anuntat ca nu mai are carburant, pilotul LaMia a spus ca are si probleme cu reteaua electrica, dupa care s-au intrerupt comunicatiile. “SOS, SOS (…). Ajutati-ne sa ajungem la pista (…). Ajutor, ajutor”, a descris Upegui ce a spus pilotul. “Apoi s-a terminat (…). Am inceput toti sa plangem”, a adaugat el.
Anchetatori din Brazilia s-au alaturat celor columbieni pentru a analiza cele doua cutii negre recuperata din epava aeronavei. Avionul “a trecut pe deasupra casei mele, dar nu a fost niciun zgomot”, a povestit Nancy Munoz, de 35 de ani, care cultiva capsuni in zona. “Motorul probabil ca cedase”, a adaugat ea. Miercuri dimineata, echipele de salvare recuperasera toate cadavrele, care urmau sa fie trimise in Brazilia si Bolivia. Toti membrii echipajului erau bolivieni.
Miercuri, presa din Columbia a publicat un fragment de discutie intre turnul de control si polotii aeronavei, cu putin inainte de impact. Pilotul anunta altitudinea la care se afla - 9000 de metri si cere sa aterizeze.