Apar semafoarele cu patru culori: roșu, galben, verde și alb. Care este explicația

semafor
Shutterstock

Semafoarele ar putea avea peste câțiva ani patru culori- roșu, galben, verde și alb, iar noutatea vine din necesitatea de a dirija în trafic și mașinile autonome, fără șofer. Autoritățile din Michigan lucrează deja la un astfel de sistem.

 

Pe măsură ce mașinile și camioanele devin tot mai inteligente și mai conectate, cele trei lumini de semafor care controlează fluxul de trafic de mai bine de un secol ar putea fi, de asemenea, în pragul unei transformări majore, scrie Associated Press.

Cercetătorii explorează modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient. În cele din urmă, upgrade-urile ar putea elimina complet luminile roșii, galbene și verzi de astăzi, cedând controlul mașinilor fără șofer. Sau, după cum sugerează alți cercetători, semafoarele vor avea patru culori, în loc de trei: roșu, galben, verde și alb.

Henry Liu, profesor de inginerie civilă care conduce un studiu la Universitatea din Michigan, a spus că lansarea unui nou sistem de semnalizare ar putea fi mult mai aproape decât își dau seama oamenii.

Ritmul progresului inteligenței artificiale este foarte rapid și cred că acest moment se apropie”, a spus el.

Citește și
masini autonome
De ce nu avem încă pe stradă mașini autonome. Tehnologia există deja, dar are niște limitări
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Semafoarele nu s-au schimbat prea mult în SUA de-a lungul anilor. Cleveland a avut ceea ce este considerat primul „sistem de control al traficului municipal” în 1914, a scris istoricul Megan Kate Nelson pentru Smithsonian Magazine.

Alimentată de electricitatea de la linia de troleibuz a orașului, invenția inginerului James Hodge avea inițial două lumini: roșu și verde, culorile folosite de mult timp de căile ferate. Un ofițer de poliție care stătea într-o cabină de pe trotuar trebuia să acționeze un comutator pentru a schimba semnalul.

Ar trebui ca jumătate din mașini să fie autonome pentru schimbarea definitivă a semafoarelor

Câțiva ani mai târziu, ofițerului de poliție din Detroit, William Potts, i se atribuie lumina galbenă a semaforului, deși, în calitate de angajat al orașului, nu a putut-o breveta. Până în 1930, scria Nelson, toate orașele mari americane și multe dintre cele mai mici aveau cel puțin un semafor.

Apariția vehiculelor conectate și automatizate, totuși, prezintă o lume de noi posibilități pentru semnalele de circulație. Printre cei care reimaginează fluxurile de trafic se numără o echipă de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord condusă de Ali Hajbabaie, profesor asociat de inginerie.

În loc să elimine semnalele de circulație de astăzi, Hajbabaie sugerează adăugarea unei a patra lumini de semafor, poate una albă, pentru a indica când există suficiente vehicule autonome pe drum pentru a trece intersecția.

Când ajungem la intersecție, ne oprim dacă este roșu și mergem dacă este verde”, a spus Hajbabaie. „Dar dacă lumina albă este activă, trebuie doar să urmărești vehiculul din fața ta”.

Deși cercetările lui Hajbabaie se referă la o lumină albă, culoarea specifică nu este importantă, a spus el. Luminile actuale ar putea să fie suficiente, să zicem, modificându-le să clipească în roșu și verde simultan pentru a semnala că mașinile fără șofer trebuie să treacă. Cheia ar fi să ne asigurăm că este adoptată universal, așa cum sunt semnalele actuale.

Utilizarea unei astfel de abordări ar dura ani de zile, deoarece ar fi necesar ca 40% până la 50% dintre vehiculele de pe drum să se conducă singure, a recunoscut Hajbabaie.

Semafoare sincronizate cu datele transmise automat de mașinile autonome

Purtătorul de cuvânt al Waymo, Sandy Karp, a subliniat că filiala de mașini cu conducere autonomă a companiei-mamă a Google a lansat un serviciu de partajare complet autonom în Los Angeles și Austin, Texas, chiar și fără adăugarea unei a patra lumini de semafor.

Deși este bine în această etapă incipientă a dezvoltării AV ca oamenii să se gândească creativ cum să faciliteze implementarea în siguranță a AV-urilor sigure, factorii de decizie politică și proprietarii de infrastructură ar trebui să aibă grijă să nu recurgă prea curând la investiții specifice AV care se pot dovedi a fi premature sau chiar inutile”, a spus Karp într-un e-mail către The Associated Press.

Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au adoptat o abordare diferită. Ei au desfășurat un program pilot în suburbia Detroit din Birmingham, folosind informații din datele despre viteză și locație găsite în vehiculele General Motors pentru a modifica funcționarea semafoarelor din acel oraș. Cercetătorii au obținut recent un grant de la Departamentul de Transport al SUA în temeiul legii infrastructurii bipartizane pentru a testa cum să facă schimbările în timp real.

Deoarece cercetarea din Michigan se ocupă de vehicule care au șoferi, deci nu complet autonome, ar putea fi mult mai aproape de o implementare mai largă decât ceea ce caută Hajbabaie.

Liu, care a condus cercetarea din Michigan, a spus că și cu doar 6% dintre vehiculele de pe străzile din Birmingham conectate la sistemul GM, acestea oferă suficiente date pentru a regla sincronizarea semafoarelor pentru a fluidiza fluxul.

Semafoarele din Michigan vor fi adaptate pentru mașinile autonome

Cele 34 de semafoare din Birmingham au fost alese deoarece, la fel ca mai mult de jumătate dintre semafoarele la nivel național, sunt setate la un program de timp fix, fără camere sau senzori pentru a monitoriza aglomerația. Liu a spus că, deși există soluții de înaltă tehnologie pentru monitorizarea traficului, acestea impun orașelor să facă upgrade-uri complexe și costisitoare.

Frumusețea acestui lucru este că nu trebuie să faci nimic infrastructurii”, a spus Liu. „Datele nu provin din infrastructură. Vin de la companiile de mașini”.

Danielle Deneau, director pentru siguranța traficului la Comisia Rutieră din regiunea Oakland, Michigan, a declarat că datele inițiale din Birmingham au ajustat doar cu câteva secunde timpul de iluminare a luminii verzi, dar au fost totuși suficiente pentru a reduce aglomerația.

Schimbări și mai mari ar putea fi pregătite în cadrul noii cercetări finanțate prin grant, care ar automatiza semafoarele într-o locație încă neanunțată din regiune.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Premieră. A avut loc prima cursă cu mașini complet autonome, fără șoferi. Ce diferă de la o echipă la alta
Premieră. A avut loc prima cursă cu mașini complet autonome, fără șoferi. Ce diferă de la o echipă la alta

În acest weekend a avut loc prima cursă cu mașini complet autonome. După niște investiții de milioane de dolari, atât în premii cât și-n dezvoltarea monoposturilor, etapa a fost din multe puncte de vedere un dezastru.

De ce nu avem încă pe stradă mașini autonome. Tehnologia există deja, dar are niște limitări
De ce nu avem încă pe stradă mașini autonome. Tehnologia există deja, dar are niște limitări

2023 se încheie imediat și tot nu avem mașini autonome pe stradă. Uneori nici marcaje nu avem, dar asta-i altă poveste.

Cele mai puternice mașini autonome de curse s-au întrecut în Las Vegas. Cine a câștigat premiul de un milion de dolari
Cele mai puternice mașini autonome de curse s-au întrecut în Las Vegas. Cine a câștigat premiul de un milion de dolari

Nici maşinile de curse nu mai sunt ce au fost. Nu mai au nevoie de şoferi, ci de programatori.  

Curse cu mașini autonome, pe pista din Las Vegas. Echipa care a câștigat 1 milion de dolari
Curse cu mașini autonome, pe pista din Las Vegas. Echipa care a câștigat 1 milion de dolari

Legenda spune așa: cursele de mașini au fost inventate atunci când a apărut a doua mașină din lume. Era inevitabil ca și mașinile autonome să se întreacă între ele.

Analiză iLikeIT. Ar putea fi înlocuit vreodată șoferul uman? De ce nu avem mașini autonome nici în 2023
Analiză iLikeIT. Ar putea fi înlocuit vreodată șoferul uman? De ce nu avem mașini autonome nici în 2023

Deși constructorii promit de ceva timp că vom avea mașini autonome, nici în 2023 nu le vom găsi pe piață.  

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.