Afla cum au invatat gospodinele japoneze sa invinga criza economica!
Daca nu ne ajuta guvernantii, ne ajutam singure. Sub aceasta deviza, zeci de mii de gospodine din tara Soarelui Rasare au invatat sa-si faca targuielile acolo unde este mai ieftin.
Culeg informatii despre ofertele cele mai avantajoase pe care le posteaza pe un site. Si fiecare stie unde sunt cele mai bune preturi ale zilei la oua, carne sau legume.
Satomi Sato este una dintre cele 25.000 de mamici gospodine care isi spun "corespondenti regionali".
Cu toatele au invatat sa vaneze chilipiruri la produsele alimentare, cauta cu rabdare si meticulozitate ofertele din pliante sau publicate in ziare si le impartasesc tuturor.
Siteul respectiv poate fii accesat de pe telefonul mobil. Astfel, fiecare gospodina isi poate face cumparaturile acolo unde este cel mai ieftin.
"Este un site al gospodinelor pentru gospodine" - spune cea care a creat aceasta nepretuita baza de date. Yasuyo Fukui - si ea mama - stie ca fiecare banut conteaza in vremurile acestea de criza, in care nici veniturile, nici locurile de munca nu mai sunt o certitudine.
Cum Japonia a plonjat adanc in recesiune in 2009, numarul doamnelor care au subscris la site-ul cu chilipiluri a crescut cu 20%.
Reprezentantii lanturilor de supermarketuri nu sunt deloc incantati de aceasta initiativa si spun ca nu pot decat sa isi faca produsele mai atractive, reducand preturile.
Uite asa, zeci de mii de gospodine au ajuns sa sileasca marile lanturi de magazine sa coboare preturile. Si ii cam fac de ras pe guvernantii care nu mai stiu cum s-o scoata la cap cu economia.