Legume proaspete, disponibile la un click. Românii încep să folosească aprozarul online
Comerțul online a ajuns anul trecut, în România la 3,6 miliarde de euro, o creștere de 30 la sută față de 2017. Cel mai bine se vând hainele, electronicele și electrocasnicele.
Se înmulţesc comenzile şi pentru fructele și legumele românești. Mulți producători locali își dezvoltă afacerile online şi livrează clienților produse proaspete.
Doi soți care locuiesc la 50 de kilometri distanță de Iași își promovează cu succes legumele plantate de ei pe internet: "În aprozarul virtual găsiți legumele de sezon cu poză și preț. Selectați ce doriți să consumați: ceapă, morcovi sau salată și plasați comanda.”
Apoi, de 2 ori pe săptămâna, proprietarul merge personal la client acasă sau la muncă, unde îi livrează pachetul cu legume proaspete.
Clientă: "Am apreciat foarte mult faptul că reușesc să vină acasă, timpul este limitat, am și un bebe mic. În fiecare săptămâna îmi dau comanda."
Corneliu Hoșliag, proprietar magazin online: "Noi culegem legumele cu o zi înainte și a doua zi sunt în farfurie la clienți. Contează prospețimea, în piață stau în saci și 2,3 zile."
Pe aceeași nișă a mizat și Gheorghe Revnic, care produce zacuscă, dulcețuri și uleiuri esențiale. Cele mai multe produse provin din grădina proprie și le vinde la târguri și prin magazinul online.
Gheorghe Revnic, proprietar magazin online: ”Merge foarte bine, de exemplu azi am dus două comenzi în Timișoara, trimit și colete din greu. Asta e piesa mea de rezistență, zacusca."
Iar proprietarul unui aprozar din Timișoara are contracte cu producători locali, de la care cumpără legume și fructe proaspete. Dar vinde marfă și online și face livrări la domiciliu. Pentru comenzile de peste 100 de lei, transportul este gratuit.
Raul Munteanu, proprietar aprozar: ”Cererea este foarte mare pe această parte, să avem produse românești și încercăm să aducem astăzi și astăzi să și livrăm produsele proaspete, direct din grădina omului."
Numărul magazinelor online s-a dublat anul trecut, față de 2017, de la 7.000 la 14.000, iar specialiștii estimează o creștere și pentru acest an.
Florinel Chiș, Asociația Română a Magazinelor Online: "Comerțul online, care a cunoscut o creștere semnificativă, contribuie la îmbunătățirea modului în care se desfășoară comerțul, inclusiv în această zonă de fructe și legume și de asemenea, online-ul ajută în general la scurtarea lanțului de distribuție dintre producător și clientul final."
Potrivit unui studiu, 38 la sută dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată în ultimele 12 luni, fapt ce ne clasează pe primul loc în Europa.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!