Şeful MOL avertizează că decizia Ungariei de a plafona preţul carburanţilor ar putea provoca o penurie

Benzina
Shutterstock

Plafonul introdus de autorităţile ungare la preţul carburanţilor ar trebui ridicat deoarece va conduce, "mai devreme sau mai târziu", la o penurie în aprovizionare, a declarat duminică seara directorul general al grupului petrolier MOL, Zsolt Hernadi.

Potrivit lui Hernadi, Ungaria se confruntă cu o situaţie "extrem de periculoasă" în condiţiile în care plafonarea preţurilor la carburanţi a stimulat consumul."Apare întrebarea cât timp poate dura situaţia aceasta?", a spus Hernadi într-un interviu pentru postul de televiziune ATV, preluat de Reuters.

MOL, care deţine cea mai mare reţea de benzinării din Ungaria, a cerut şi în trecut eliminarea plafonului la preţul carburanţilor. Acest plafon, care a fost introdus în luna noiembrie a anului trecut, fixează o limită de 480 de forinţi (1,20 dolari) pentru litrul de benzină şi motorină.

Guvernul condus de Viktor Orban a introdus acest plafon, care conform planurilor actuale ar urma să înceteze la finele lunii octombrie, în ideea de a proteja consumatorii de efectele inflaţiei, care a atins cel mai ridicat nivel din ultimele două decenii. Ulterior, Guvernul de la Budapesta a decis că de preţurile plafonate vor beneficia numai automobilele înmatriculate în Ungaria, o decizie care a provocat o dispută cu Uniunea Europeană.

Luna trecută, MOL a decis să limiteze, la 50 de litri pe zi, cantitatea de combustibil care poate fi achiziţionată în fiecare zi la benzinăriile sale de automobilele înmatriculate în Ungaria, înjumătăţind practic limita anterioară.

Citește și
oameni strada
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Duminică, Zsolt Hernadi a mai spus că Ungaria ar trebui să înceapă să stocheze carburanţi încă de pe acum deoarece 65% din capacităţile rafinăriei MOL din Ungaria urmează să fie oprite în luna august pentru lucrări de mentenanţă în timp ce rafinăria MOL din Slovacia nu funcţionează în prezent şi urmează să fie repornită după data de 20 iulie, când se vor încheia lucrările de mentenanţă. Din aceste motive, refacerea stocurilor va fi mai lentă decât se preconiza, ceea ce înseamnă că MOL va cere autorităţilor ungare să elibereze o parte din rezerva strategică de carburant a ţării, a precizat Hernadi.

Luna trecută, Gergely Gulyas, directorul de cabinet al premierului ungar, a spus că în condiţiile în care lanţurile globale de aprovizionare nu mai sunt la fel de sigure ca înainte, o penurie de carburant nu poate fi exclusă. Dar Gergely Gulyas a spus că o astfel de penurie este puţin probabilă având în vedere că Ungaria are rezerve de carburant suficiente pentru o perioadă de până la şase luni.

Grupul MOL, companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, are operaţiuni în peste 30 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia.

De asemenea, compania deţine o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Economia României rămâne pe plus, chiar dacă avansul e mai lent față de anii trecuți. Cel mai vizibil semnal este scăderea consumului: în octombrie, vânzările din magazinele fizice și online au coborât pentru a treia lună la rând.

România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă
România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă

România rămâne atractivă pentru companiile străine, care anunță investiții în fabrici noi sau extinderi ale celor prezente. Nemții, de exemplu, vin cu bani mulți în Arad și Sibiu.

Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE
Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE

La aproape un deceniu după referendumul privind Brexit-ul, Marea Britanie s-a îndepărtat brusc de traiectoria pe care o avea înainte de anul 2016, ajungând la o eroziune lentă și constantă a investițiilor, productivității și poziției sale globale.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.