Restaurantele de tip fast-food câștigă tot mai mulți adepți și în România. Vânzările au crescut și cu 40%
Mai ieftină decât mâncarea pe care o găsim în restaurantele clasice, cea de tip fast-food câștigă tot mai mulți adepți și la noi.
Vânzările au crescut în unele cazuri și cu 40 la sută, spun reprezentanții marilor lanțuri de restaurante, care vând de la aripioare condimentate până la burgeri și cartofi prăjiți. Piața de fast-food în România a ajuns la 4 miliarde de lei și va mai câștiga un miliard în acest an, estimează specialiștii.
În jurul prânzului, zona de luat masa a unui mall din Cluj-Napoca este plină de oameni. În timp ce în fața restaurantelor de tip fast-food se stă la rând, la mese clienții înfulecă aripioare de pui prăjite, cartofi prăijiți și burgeri.
Prețurile mici care încep, în medie, de la 20 de lei pentru un meniu sunt cele care îi atrag pe oameni în locurile cu mâncare de tip fast-food. Cei mai mulți au până în 28 de ani dar - în ultimele luni - au început să vină și clienți care până acum preferau restaurantele clasice, unde mâncarea este mai scumpă.
Iar proprietarii localurilor fast-food spun că au vânzări record.
O companie care operează în sistem de franciză trei dintre cele mai mari restaurante de acest fel a anunțat o creștere de 40 la sută în al doilea trimestru și se pregătește să deschidă noi restaurante.
Monica Eftime, director de marketing: Am avut cele mai bune vânzări din istoria noastră pe toate brandurile. Două lanțuri de restaurante pe servire rapidă și un lanț de pizzeri. Anul acesta am deschis cinci restaurante noi, iar până la finalul anului vrem să mai deschidem încă cinci.
Potrivit EUROMONITOR, piața restaurantelor de tip fast-food va continua să crească în România. Până în 2024 se estimează că va ajunge la o cifră de afaceri de aproape 5 miliarde de lei - de la 3,5 anul trecut.
Ovidiu Moisescu, prodecan FSEGA: În Europa de Est comparativ cu Europa de Vest, creșterea aceasta a vânzărilor restaurantelor de tip fast food este mult mai puternic estimată în următorii 4-5 ani de zile. România este în trend. Creșterea estimată pentru țara noastră este mai mare, de 60%, în următorii 5 ani și vorbim aici de lanțurile principale de fast food. Produsele de tip fast food au prețuri mai mici. Pentru un tânăr este mult mai bine să cumpere ceva atât de accesibil.
În următorii trei ani, în România, se estimează că vâzărea produselor cu pui de tip fast-food se va dubla și la fel se va întâmpla și cu pizza. Creșterea cea mai mare - de peste 200 la sută - ar urma să se înregistreze însă la mancarea asiatică preparată rapid.
Pe această piață au intrat și marile lanțuri de magazine care și-au deschis bucătării unde vând de la cartofi prăjiți, aripioare de pui prăjite și pizza până la ciorbă și prăjituri.
În prima jumătate a anului, vânzările de mâncare gata preparată au crescut, ca volum, cu peste 22 la sută. Sunt creșteri și la gustările dulci și băuturile nealcoolice precum sucurile.
Acestă explozie a consumului de produse fast food vine totuși cu un cost pentru sănătate. Nutritioniștii avertizează că acestea conțin sulf și zahăr care pot mari colesterolul și tensiunea arterială.