Cum a ajuns Romania tara tuturor posibilitatilor pentru straini, in timp ce conationalii fug de aici
"In acest moment Romania ofera cele mai multe oportunitati pentru cei care vor sa-si dezvolte o afacere. Ne-am stabilit aici, dar cu siguranta nu vom mai pleca."
Sunt vorbele pe care le graiesc intr-o dulce limba romanesca strainii care ne calca pragul si care odata ce gusta din frumusetile tarii nu se mai intorc pe meleagurile lor.
Multi au decis chiar sa isi mute afacerile in tara, iar cea mai mare parte a strainilor aleg sa isi intemeize aici familiile.
Alegeri 2024
12:55
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Cât de puternic este „primul om în stat”, conform Constituției
12:41
Mesajul publicat de fiica Elenei Lasconi, după dezbaterea electorală: „Este clar că a învăţat din greşeli”
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
Paradoxal, pentru ei Romania este tara tuturor posibilitatilor, in timp ce conationalii nostri fug de aici.
In urma cu 17 ani, italianul Marco venea pentru prima data in Romania, cu planuri de afaceri. Pentru ca limba romana este usor de invatat - spune el - s-a decis sa-si investeasca banii intr-o fabrica de confectii.
"Ca posibilitati si ca oportunitati, Romania in acest moment ofera mult mai mult la un tanar si la oricine vrea sa-si deschida o afacere", spune Marco.
Pentru ca afacerea a avut succes, italianul a mai deschis inca 2 fabrici, unde lucreaza peste 500 de romani. Hainele facute aici ajung in China, Rusia, Germania sau Italia.
In 2006, italianul s-a inscris, pentru prima oara, in competitiile de raliu din tara. Ne-a reprezentat la Campionatul European de Raliu, iar acum este vice-campionul Romaniei.
Exista si un japonez indragostit iremediabil de tara noastra. In 2002, Tsuchiya Naofumi venea in vacanta, impreuna cu cativa prieteni. Rapit de frumusetea orasului Cluj, a si intuit un potential pentru dezvoltarea unei afaceri. Face cel mai renumit sushi standard, care se numeste ghimbab.
La scurt timp, a pus ochii pe o romanca, pe care a luat-o de sotie. Iar acum este si partenera lui de afaceri.
Cei 2 au impreuna 6 restaurante cu specific japonez in Cluj, Timisoara si Oradea.
Strainii spun ca avem o comoara sub picioare, pe care trebuie doar sa invatam sa o pretuim si sa o punem in valoare.