Vanzarile de electrocasnice, in cadere libera!
S-au terminat banii romanilor. In primul trimestru, aceasta piata a bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu peste 30%.
Semn ca, dupa ce ani la rand oamenii si-au schimbat cu frenezie televioarele si frigiderele, acum nu mai arunca nimic.
De la inceputul anului, apetitul romanilor pentru produse electrocasnice s-a potolit. Astfel, romanii nu si-a mai facut cadouri de paste nici cuptoare cu microunde, nici LCD-uri.
Electrocasnicele mari si electronicele de larg consum au aratat scaderi mai accentuate, de 35,9 % si respectiv 34,4%. Asa ca, vanzatorii incearca acum sa atraga cumparatorii cu promotii si reduceri de preturi.
Si sectorul IT a scazut cu 34,3% in primele trei luni ale lui 2009, astfel comerciantii au ramas cu monitoarele si calculatoarele desktop pe rafturi.
Romanii nu si-au mai cumparat nici aparte foto noi si performante si nici echipamente de birou. Si pe aceste sectoare scaderile din vazari au fost cele mai mari aproape de 50%.
Surprinzator insa, studiul arata ca au fost si romani care au sfidat criza si care au cumparat laptopuri si telefone mobile de ultima generatie si rame foto digitale. Vanzarile la aceste produse numai bune de afisat intre prieteni au fost in crestere.