Romanii isi ineaca si ultimele doua corabii din Flota nationala
Puternic afectata de criza, care i-a scazut volumul de activitate cu 42%, CFR Marfa vrea sa scape de cele doua nave feribot, pe care le paseaza Ministerului Transporturilor.
Conducerea societatii nationale CFR Marfa vrea sa reduca pierderile, eliminand toate activitatile neprofitabile. Printre acestea se numara activitatea sucursalei sale de la Constanta, Societatea de Transport Maritim si de Coasta CFR Ferry-Boat.
“Am promovat un proiect de hotarare de Guvern prin care cele doua nave pe care le administram noi si care genereaza pierderi sa fie preluate de Ministerul Transporturilor”, a declarat pentru Gandul directorul general al CFR Marfa, Mihai Frasinoi. In urma cu doi ani de zile, societatea a incercat sa scoata la vanzare cele doua nave feribot, Eforie si Mangalia, insa demersul s-a lovit de opozitia Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
Motivul? Acestea sunt singurele doua nave comerciale care au mai ramas in proprietatea statului roman si, in consecinta, sunt considerate a fi de interes strategic.
Navele cu pricina au fost construite in 1990 si, de-a lungul timpului, au tot fost incercari de a atrage transportatorii care doreau sa-si duca marfa spre Turcia sau Georgia. Toate au fost insa sortite esecului.
“Am incercat sa apelam la acest serviciu, insa ei (CFR Marfa – n.red.) tineau neaparat sa umple feribotul inca de la prima cursa. Asa ca TIR-urile stateau si cate o saptamana la Constanta pana sa plece nava. In mai putin de o saptamana ajungeau pe roti pana la destinatie”, a declarat pentru Gandul Ion Lixandru, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.
Bulgarii merg pe profit. Citeste mai multe in Gandul.