Romanii isi ineaca si ultimele doua corabii din Flota nationala

port, vapoare, dane

Puternic afectata de criza, care i-a scazut volumul de activitate cu 42%, CFR Marfa vrea sa scape de cele doua nave feribot, pe care le paseaza Ministerului Transporturilor.


Conducerea societatii nationale CFR Marfa vrea sa reduca pierderile, eliminand toate activitatile neprofitabile. Printre acestea se numara activitatea sucursalei sale de la Constanta, Societatea de Transport Maritim si de Coasta CFR Ferry-Boat.

“Am promovat un proiect de hotarare de Guvern prin care cele doua nave pe care le administram noi si care genereaza pierderi sa fie preluate de Ministerul Transporturilor”, a declarat pentru Gandul directorul general al CFR Marfa, Mihai Frasinoi. In urma cu doi ani de zile, societatea a incercat sa scoata la vanzare cele doua nave feribot, Eforie si Mangalia, insa demersul s-a lovit de opozitia Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

Motivul? Acestea sunt singurele doua nave comerciale care au mai ramas in proprietatea statului roman si, in consecinta, sunt considerate a fi de interes strategic.
Navele cu pricina au fost construite in 1990 si, de-a lungul timpului, au tot fost incercari de a atrage transportatorii care doreau sa-si duca marfa spre Turcia sau Georgia. Toate au fost insa sortite esecului.

“Am incercat sa apelam la acest serviciu, insa ei (CFR Marfa – n.red.) tineau neaparat sa umple feribotul inca de la prima cursa. Asa ca TIR-urile stateau si cate o saptamana la Constanta pana sa plece nava. In mai putin de o saptamana ajungeau pe roti pana la destinatie”, a declarat pentru Gandul Ion Lixandru, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.

Citește și
Pescuitul maritim romanesc, la un pas de colaps
Nici pestele nu mai trage la noi. Pescuitul romanesc la un pas de colaps
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

Bulgarii merg pe profit. Citeste mai multe in Gandul.
 

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
Criza financiara a blocat piata imobiliara si la malul marii
Criza financiara a blocat piata imobiliara si la malul marii

Criza blocheaza tot ce misca la capitolul imobilare la malul Marii Negre. Atat la noi, cat si la bulgari preturile caselor de vacanta au scazut cu peste 40% fata de anul trecut. Nimic nu se mai vinde insa.

Nici pestele nu mai trage la noi. Pescuitul romanesc la un pas de colaps
Nici pestele nu mai trage la noi. Pescuitul romanesc la un pas de colaps

Candva industrie serioasa, pescuitul maritim romanesc este intr-o stare dezolanta. Din zecile de nave care aduceau peste la cheu au ramas doar trei, si acelea adevarate sicrie plutitoare, mancate de rugina.

Bricul
Bricul "Mircea", din nou acasa!

Bricul Mircea a ajuns in Portul Constanta, dupa un mars de aproape 9.500 de mile marine. Voiajul nu a fost lipsit de probleme.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este înscripționat pe ele | FOTO
Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este înscripționat pe ele | FOTO

Au apărut primele imagini cu rămășițele dronei militare care s-a prăbușit în Brăila, în Insula Mare.  

A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO
A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO

A fost inaugurat terminalul T4 al Aeroportului Iaşi, vineri, cel mai modern din România.