Piata electrocasnicelor, in cadere libera!
Declin pe piata electrocasnicelor. Vanzarile s-au prabusit in anul crizei si nici macar in luna cadourilor nu au dat semne de revenire. Vorbim despre o scadere de peste 40 procente fata de 2008.
De ce nu si-au mai cumparat romanii televizoare sau frigidere? Poate pentru ca si-au cam facut plinul cu electronice si electrocasnice si nu mai fac alte investitii in plina perioada de criza.
Daca in 2008 retailerii au avut vanzari de 2 miliarde si jumatate de euro, anul trecut s-au laudat doar cu 1 miliard si jumatate.
Cel mai greu se dau sistemele tip home cinema - scaderile pe acest segment sunt de peste 50%. Frigiderele si televizoarele, fie LCD sau plasme, s-au vandut cu 38% mai putin, iar in cazul masinilor de spalat, pierderile sunt de 36 de procente.
In schimb mixerele sau masinile de facut paine au fost vedete.
Specialistii companiei GFK, care a realizat studiul, sustin ca 2010 se anunta la fel de prost.