Fascinaţia mall-ului duce la dispariţia magazinelor din centrul Capitalei
Pe străzile vestite odinioară pentru promenadă şi cumpărături, astăzi magazinele se închid unul câte unul. Specialiştii spun că zona centrală alungă clienţii în lipsa unor artere pietonale.
Calea Victoriei, Bulevardul Magheru, Pieţele Universităţii, Romană şi Unirii erau şi în anii '30 şi în '70 preferatele bucureştenilor. Aveau lume puhoi şi magazine cu vitrine pline de marfă aleasă.
În 2008, vestitele artere nu mai păstrează nimic din parfumul acelor ani. Magazinele se închid unul câte unul. Unii investitori străini au menţinut firmele în zonă doar pentru imagine. 90% dintre spaţii sunt în proprietate privată, restul aparţin unor foste societăţi de stat şi cooperative, şi ele privatizate.
Mall-urile şi hipermarketurile, în schimb, sunt arhipline. Clientul e comod - preferă să îşi cumpere ce are nevoie dintr-un loc în care le găseşte pe toate, nu să caute magazine la care abia are acces. Unde mai pui că metrul pătrat închiriat nu trece în hipermarket de 100 de euro pe lună, în timp ce pe marile bulevarde poate fi şi dublu. În aceste condiţii, până şi vestitul magazin Eva a fost închis. În locul lui va funcţiona o librărie.