O Dacie 1100 a ajuns să coste și 10.000 de euro. „N-aveam toți banii s-o cumpăr”

×
Codul embed a fost copiat

Tot mai mulți tineri sunt atrași de mașinile retro din perioada comunistă. Primele modele ''Dacia'' sunt cele mai căutate, iar recondiționarea lor costă mii de euro.

Însă puse din nou în funcțiune sunt perfecte pentru plimbări în weekend. Iar atunci devin centrul atenției, pentru ceilalti șoferi din trafic, care își amintesc de mașinile copilăriei. Pasiunea lui Tudor pentru mașinile retro a pornit de la tatăl sau. Iar de 7 ani are o Dacie 1310, ieșită pe porțile fabricii în 1984.

Tudor Petrică: „Mare parte din vopsea era originală, dar avea și elemente peticite: Am crescut pe lângă ea și în toate momentele importante din viața mea știam că acolo undeva într-o parcare stă și ea sau chiar acele momente importante s-au petrecut alături de ea”.

Alin are mai multe mașini vechi. Recunoaște că este un hobby costisitor. Ca să vă faceți o idee, o Dacie 1100 în stare perfectă se vinde și cu 10.000 de euro. Iar o recondiționare ajunge la câteva mii.

Citește și
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Alin: „Aveam un prieten care avea această Dacie 1100. Mi-a zis că vrea s-o vândă, m-am dus, am condus-o și e foarte amuzant pentru că atunci n-aveam toți banii s-o cumpăr, dar eu când am mers cu mașina asta deja i-am pus nume: ‘Pe tine o să te numesc Săftica și tu o să fii a mea!’ Și după aia vedem de unde facem rost de bani și o luăm”.

Prima mașină condusă de Vanesa a fost una retro. Și acum conduce un Fiat 850 Sport Coupe, din 1968.

Vanessa Turcan: „Pasiunea mea a început la vârsta de 16 ani, când am și luat permisl pentru categoria B1. Am primit cadou o mașină foarte, foarte micuță, botezată Michituță, era un Fiat 500L. Se strecura absolut peste tot... se uită lumea ciudat la mine că sunt tanără”.

Și Sabrina are 18 ani, iar mașina ei, un Volkswagen Kafer, fabricat în 1963, era în familie.

Sabrina Conecini: „Primul meu drum în mașina aceasta a fost când aveam 4 săptămâni și stăteam la mama în brațe, de când eram mică chiar voiam să o conduc”.

Mașinile de acest fel vin la pachet și cu probleme, atât de cunoscute celor care le conduceau în anii 80, 90.

Daniel Barbu: „Sunt o grămadă de experiențe comune. Se mai înfundă o piesă, se mai rupe o membrană și toată lumea a trecut prin experiența respectivă, ca și cum am avea un trecut împreună cu toți șoferii”.

Să nu uităm de mașina de miliție din anii 70, care multora le-a dat fiori. Aceasta este a lui Viorel Burcea, un fost polițist .

Viorel Burce: „Are doar o stație cu sirenă, o stație radio, un girofar și dotările specifice”.

Pentru ca un vehicul să fie considerat istoric trebuie să fie mai vechi de 30 de ani și să fie într-o stare foarte bună. Următorul pas este atestatul primit de la Retromobil, iar în final Registrul auto îi va da calitatea de vehicul istoric. Asta îi va scuti pe proprietari de impozite și le va oferi un tarif special pentru asigurare. În România sunt peste 5.000 de astfel de vehicule.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Agenția pentru siguranță a autostrăzilor a guvernului SUA investighează sesizările potrivit cărora aproximativ 1,4 milioane de motoare ale companiei Honda - inclusiv Acura, divizia sa din America - sunt în pericol să se defecteze.

Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători
Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon
VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon

Când cineva menționează Ferrari, automat se gândește la motoare și cilindri în V12, cu vopsea roșie strălucitoare. Însă cel mai recent exemplar - unic - al diviziei Tailor Made din Maranello, nu are niciunul dintre aceste elemente.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.