Reacția unui turist din Coreea de Sud după ce vede clipul de promovare a României
România are un nou clip de promovare turistică.
Durează trei minute şi jumătate şi prezintă tara ca o destinaţie pentru 365 de zile de vacanţă pe an, cu peisaje de poveste, clădiri istorice şi oraşe vibrante. Deocamdată, filmul nu-i poate convinge însă decât pe români, pentru că nu are variante şi în limbi străine.
Pe o melodie interpretată de naistul Nicolae Voiculeț, noul clip de promovare turistică surprinde secvenţe din natură, clădiri emblematice din Sibiu, Iaşi şi Bucureşti, secvenţe cu meşteri populari, dar şi din cluburi ori de la marile festivaluri de muzică. Apar în imagini Palatul Parlamentului, ''cea mai mare clădire din Europa'', biserici şi castele, Salina de la Turda şi hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac. La final, vine şi mesajul fostului tenismen Ilie Năstase: ''Pentru mine, România rămâne numărul 1''.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Deşi arată bine, videoclipul foloseşte imaginea celebrei ''frunze'' din brandul turistic vechi de aproape 10 ani şi este prea general pentru a-i atrage pe tineri, spune un specialist în branding.
Vlad Fiscutean, expert în branding: ”Discutăm despre Dracula şi arătăm un cadru relativ din zonă, dar imaginea lui Dracula ar trebui să fie mai pregnantă, să recunoască lumea.
E nevoie de imagini iconice. Pentru internet, e destul de static, dacă stau să mă uit la el pe telefonul mobil categoric mă pierde, în primul minut. Dacă îl văd fără sunet, nu văd nimic spectaculos, ca să mă atragă.”
Deocamdată, clipul nu este apreciat în mediul online, spun specialiştii în turism, poate şi pentru că nu are o variantă în engleză. Mulţi au reproşat acest fapt pe site-ul Ministerului Turismului.
Oficialii Ministerului Turismului spun că noul clip de promovare pune accent pe avantajele ţării noastre şi cuprinde ''imagini relevante cu tot ce şi-ar dori un turist prins în descoperirea unei destinaţii noi''. Deocamdată, este disponibil online doar în limba română, dar - promit autorităţile - va avea variante şi în engleză, franceză şi spaniolă. Până atunci, turiştii străini pot doar să-l privească.
Turist Coreea de Sud: ”E prea focusat pe iarnă, vreau să văd imagini energice, acum e primăvară, sunt multe privelişti frumoase, dar acest video arată prea multă iarna, nu mi se pare plin de energie. În opinia mea, este un pic plictisitor, acest video, poate generaţiile mai în vârstă îl vor plăcea, dar pentru generația noastră e puţin plictisitor.”
Totuşi, cu ajutorul filmulului, autorităţile speră să crească numărul de turişti străini la peste 3 milioane. Anul trecut au venit în România 2,8 milioane de turişti străini. Statistic vorbind, un turist a cheltuit în medie 500 de euro şi a stat aici 2 zile.
Filmul va fi prezentat la târgurile de turism, în cadrul unei campanii care include şi difuzări la posturi străine de televiziune.