Primăria Generală pregătește un regulament pentru parcările publice din Capitală
După ce taxele pentru parcările de reședință din Capitală au crescut și de zece ori, unii bucureșteni au început să renunțe la contractele cu primăriile de sector.
În premieră sunt sute de astfel de cereri depuse de la începutul anului. De altfel, primăria Generală pregătește un nou regulament pentru parcările publice, însă nu și planuri pentru construirea unora noi.
Cei care plăteau anul trecut o taxă de 50 de lei pe an pentru un loc de parcare s-au trezit că trebuie să dea primăriei, de la 1 ianuarie, 500 de lei pe an.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Suma s-a dovedit prea mare pentru unii bucureșteni, care au decis să renunțe la parcare. În total, de la începutul anului, fără cifrele din sectorul 1, până acum au depus cereri de renunțare la parcarea de reședință peste 500 de oameni.
Mihai Anghel, director de mobilitate urbană în Sectorul 4: „Se vor da foarte repede. Cei care au renunțat sperăm să nu-și parcheze mașinile neregulametar."
Cu alte cuvinte, cei care au renunțat, dar și-au păstrat mașinile se vor înghesui pe străzi. Iar locurile din parcările orașului nu vor fi gratuite prea mult.
Primăria Generală pregătește un regulament pentru parcările publice din Capitală.
Regulamentul respectiv definește locul de parcare ca un spaţiu semnalizat prin indicatoare, marcaje și care este delimitat clar de carosabil.
Acum, există în jur de 30 de mii de locuri administrate de Compania Parking. După ce regulamentul va intra în vigoare, primăria ar urma să identifice și alte spații de parcare din București, pe care să le marcheze.
Potrivit noului regulament, dispar angajații care îi taxează acum pe șoferi și vor apărea parcometrele. Cei care nu au bani cash vor putea plăti prin sms la un număr scurt.
Parcajele publice contra cost vor fi semnalizate cu indicatoare "Parcare cu plată". Dacă plătiți la parcometru, pe tichet va fi trecută durata parcării. În acest caz, tichetul va fi afișat la loc vizibil în geam, ca să fie văzut de agenți.
Regulamentul prevede că sunteți obligați să plecați din parcare când se termină valabilitatea tichetului sau a plății cu telefonul. Altfel, riscați amenzi.
Există și abonamente pentru parcările publice. Și acestea trebuie afișate la loc vizibil, în geamul mașinii.
Riveranii vor avea voie să-și lase mașina într-o parcare publică în baza unor abonamente speciale, mai ieftine, pe o distanță de maximum 300 de metri de domiciliu.
Au gratuitate mașinile electrice si cele ale persoanelor cu dizabilități.
Regulamentul prevede și apariția unor zone de încărcare pentru autoturismele electrice. Un loc nu poate fi ocupat mai mult de 4 ore pe zi.
Taxa pentru parcarile publice din București se va stabili anual prin hotărârea Consiliului General. În acest moment, șoferii platesc între 5 și 10 lei pe oră.
Regulamentul urmează să fie pus în dezbatere publică și pentru a intra în vigoare trebuie adoptat de consilierii generali.