Pasagerii TAROM uitați în Amsterdam s-au întors acasă, după 24 de ore: „Sunt probleme extraordinare de comunicare”

04-12-2017 07:37

Abandonaţi iniţial, apoi uitaţi în aeroportul din Amsterdam, cei şase români au aterizat în noaptea de duminică spre luni în Bucureşti, după mai bine de 24 de ore.

S-a ajuns în această situaţie după ce, sâmbătă seară, aeronava TAROM, cu care ar fi trebuit să vină în România 120 de pasageri, s-a defectat în Olanda.

Dar, culmea, din cauza unor probleme de comunicare, invocate de reprezentanţii companiei, cei şase călători au fost nevoiţi să mai aştepte.

Cei şase pasageri uitaţi duminică dimineaţă în Amsterdam au ajuns în aeroportul Henri Coandă din Bucureşti cu 15 minute înainte de miezul nopţii.

Pasageră: „Am ajuns în Bucureşti după 24 de ore şi 15 minute. Ce ni s-a părut nouă incredibil este că sunt nişte probleme de comunicare extraordinare în momentul în care investeşti resurse să trimiţi o aeronavă de la Bucureşti să ridice aceşti pasageri şi nu eşti capabil să îi anunţi pe toţi."

Duminică, la prânz, după mai bine de 12 ceasuri de la declanşarea problemelor în lanţ, şefii TAROM anunţau că reprezentantul companiei la Amsterdam a fost demis. La Bucureşti, oficial, situaţia era rezolvată.

Reporter: „Mai e cineva în Aeroportul din Amsterdam sau lăsat fără bilet sau...?”
Dragoş Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Nu, toţi cei 6 pasageri trebuiau să fie ... la ora asta sunt toţi în drum spre Bucureşti."

Supriză, însă: cei şase pasagereri erau încă în Amsterdam la acea oră.

Pasager: „Acum aşteptăm să vedem ce se întâmplă - avem boarding-pass-urile şi, teoretic, suntem în zborul de la 8."

Reporter: „Am vorbit cu pasagerii şi sunt în continuare acolo, spuneaţi că sunt în drum spre casă?”
Dragoş Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Au primit boardingul toţi, urmează să vină spre casă."

Iar bâlbâielile ar fi început încă de sâmbătă seara, din avion, susţin oamenii.

Femeie: „Comandantul ne-a zis că sunt ceva probleme cu unul din cauciucurile de la trenul de aterizare. Nu a funcţionat şi ne-a zis că aeronava nu mai decolează şi trebuie să ne căutăm cazare. Ne-au comunicat verbal că ne vor deconta cheltuieli în limita de 120 de euro de persoană."

Odată făcut anunţul, unii dintre cei 120 de pasageri au rămas în aeroport, alţii au mers la hotel.

Pasager: „Ni s-a dat un număr de telefon de pe site-ul TAROM, activ între 8 şi 5 de luni până vineri, deci total nefolositor."

În ultimii doi ani, TAROM a schimbat mai mulţi directori. Compania marchează pierderi de zeci de milioane de euro şi tot mai multe aeronave au fost ţinute la sol din cauze tehnice.


VIDEO PROTVPLUS.RO