Jobul care atrage tot mai mulți români pentru că pot ajunge la venituri de 10.000 euro lunar foarte ușor

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce în porturile noastre se adună tot mai multe nave, crește și numărul celor care vor să învețe să conducă aceste ambarcațiuni. În lumea largă li se spune skipperi și fără ei nava nu poate ridica ancora.

După ce termină cursurile în țară, mulți absolvenții lucrează în străinătate, în țări cum ar fi Grecia, Italia, Franța și Spania.

Numărul românilor care vor să navigheze singuri este tot mai mare. La jumătatea acestui an Autoritatea Navală Româna număra peste 12.000 de ambarcațiuni în porturile românești. Limanu, Mangalia și Eforie sunt pline cu veliere, bărci și yachturi.

Școlile care organizează cursuri de skipperi abia fac față cererilor din partea tinerilor care își doresc să conducă astfel de ambarcațiuni.

De la începutul anului și până acum ANR a brevetat 3.500 de tineri, băieți și fete care muncesc acum în porturile turistice de la malul mării și de pe coasta Mediteranei.

Citește și
Cine este presupusul autor al tentativei de asasinat asupra premierului slovac. Primele cuvinte ale atacatorului

Portul Limanu este principalul punct de formare pentru conducătorii de ambarcaţiuni, numiţi în toată lumea skipper. Cursurile se întind pe durata a patru zile.

Viitorii conducători de ambarcațiuni învață noțiuni de bază despre vas, dar şi cursuri de meteorologie și navigație.

Doar în ultimii doi ani 1.200 de cursanți au devenit comandanţi cu brevete obținute pe litoralul românesc.

Ovidiu Drugan, trainer: „Există niște mituri despre yachting, că este foarte scump, că este apanajul multimilionarilor, ceea ce este complet greșit. Oricine poate să facă yachting, nu e aşa de scump, un cursant de al nostru spune că este mai ieftin decât tenisul cu instructor. Sunt cursuri de 4 zile intensive, de dimineața până seara în care înveți și teorie și practică."

Aici l-am întâlnit și pe Bosse. A obținut diploma de skipper la 68 de ani, iar anul acesta și-a cumpărat și propriul velier pe care l-a adus din Martinica.

Corneliu Bossenmayer, skipper: „Mie îmi place să trăiesc în natură, fie că e cort, autorulotă, pe barcă, viața în natură e mult mai frumoasă decât bloc, casă, piscină.”

Majoritatea skipperilor care se școlesc în porturile noastre, pleacă la muncă în străinătate, pe mările și oceanele lumii, unde salariile sunt de câteva mii de euro pe lună. Alex și-a obținut diplomă la Limanu, iar acum lucrează în Grecia, pe Coasta de Azur, dar și în Italia.

Alex Afo, skipper: „Fiecare zi este diferită, pentru că schimbăm locul și nu ne plictisim. Pot spune că sunt invidiat. Nu este un job ușor, fac asta de foarte mult timp și pentru mine acum e ceva natural. Sunt tot sezonul aici, din iunie până în septembrie. Am și eu o familie și trebuie să mă mai întorc acasă."

Răzvan Albei, skipper: „Anul acesta s-a mers în Grecia pe 1.350 euro.”
Reporter: „Există și bacşiş?”
Răzvan Albei, skipper: „Ooo, da! Sezonul acesta cel mai mare a fost de 600 de dolari!"

Carmen Preda Capsea, antreprenor yachting: „Dacă se țin de treabă și sunt serioși în doi trei ani pot ajunge la 8.000 chiar la peste 10.000 de euro lunar."

Cursurile în urma cărora puteți deveni conducători de barcă costă 650 de euro.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
Citește și...
O femeie cu un copil au fost spulberați pe trecerea de pietoni, în București. Momentul a fost filmat
O femeie cu un copil au fost spulberați pe trecerea de pietoni, în București. Momentul a fost filmat

O femeie și nepotul ei au fost spulberați pe o trecere de pietoni din București, de mașina unei șoferițe de 44 de ani. Atenție, urmează imagini și detalii, care vă pot afecta emoțional.

Ce riscă România dacă trimite sistemul Patriot în Ucraina. Răspuns categoric dat de secretarul general adjunct al NATO
Ce riscă România dacă trimite sistemul Patriot în Ucraina. Răspuns categoric dat de secretarul general adjunct al NATO

Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a afirmat, joi, că izbânda Ucrainei este un lucru bun pentru întreaga planetă, ţara aflată în război având nevoie de sisteme de apărare antiaeriană performante.

Cel mai folosit vechicul de luptă al infanteriei NATO va fi produs și în România. Uzina care va fabrica temuta șenilată
Cel mai folosit vechicul de luptă al infanteriei NATO va fi produs și în România. Uzina care va fabrica temuta șenilată

Concernul Rheinmetall, devenit acționar majoritar la Automecanica Mediaș, a anunțat ce vehicule militare va produce în țara noastră: transportorul blindat Lynx și camioanele HX.

Recomandări
Cel mai folosit vechicul de luptă al infanteriei NATO va fi produs și în România. Uzina care va fabrica temuta șenilată
Cel mai folosit vechicul de luptă al infanteriei NATO va fi produs și în România. Uzina care va fabrica temuta șenilată

Concernul Rheinmetall, devenit acționar majoritar la Automecanica Mediaș, a anunțat ce vehicule militare va produce în țara noastră: transportorul blindat Lynx și camioanele HX.

Șirul erorilor grave comise de ofițerii de pază în timpul atacului asupra lui Robert Fico. Ce au observat experții
Șirul erorilor grave comise de ofițerii de pază în timpul atacului asupra lui Robert Fico. Ce au observat experții

În cazul atacului asupra premierului Slovaciei, Robert Fico, experții în pază și protecție spun că cineva este foarte vinovat, dacă atacatorul a putut să tragă cinci gloanțe.

Cu bani europeni, fermierii din sudul României au cumpărat dotări smart. Stațiile lor de pompare sunt comandate prin telefon
Cu bani europeni, fermierii din sudul României au cumpărat dotări smart. Stațiile lor de pompare sunt comandate prin telefon

Cu bani europeni, fermierii din sudul țării au cumpărat dotări smart. Acestea le permit să pornească sistemele uriașe de irigații pentru terenurile lor, în timp ce sunt într-un colț îndepărtat al lumii.