Comisia Europeană critică proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni. Reacția Metrorex

Metrou România
iStock

Comisia Europeană a transmis o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar şi de costu­rile pentru proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo, scrie ZF.ro.

Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiţiei pentru construcţia acestei linii de metrou până la Otopeni, dar şi supraestimarea traficului de pasageri.

Metrorex: A avut loc o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene

Metrorex a anunţat sâmbătă că reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene (CE) cu privire la clarificările cerute în legătură cu proiectul Magistrala 6, linia de metrou 1 Mai – Otopeni.

Citește și
aglomeratie metrou
De ce este tot mai aglomerat metroul din Bucureşti. Situaţia se va agrava
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

În decembrie 2017, România a solicitat CE finanţarea proiectului din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

În martie 2018, CE a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la cererea de finanţare transmisă. În 14 martie, reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii CE.

CE a cerut clarificări în legătură cu analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate şi justificarea valorii proiectului raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti, potrivit Metrorex.

Totodată, comisarii europeni au cerut detalii legate de analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic şi impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei. CE doreşte lămuriri şi în legătură cu graficul de implementare a proiectului, potrivit Metrorex.

”În cadrul discuţiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări şi informaţiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare”, se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte implementarea proiectului, în prezent se derulează procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere şi se continuă acţiunile prevăzute prin acordul de împrumut încheiat cu Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA), în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru contractarea lucrărilor de structură, potrivit Metrorex.

Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro, cu TVA. În acest moment, finanţarea este asigurată parţial de JICA, printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane euro, şi din bugetul de stat.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Metrorex a avut unele conturi blocate, timp de câteva zile. Lucrările nu au fost afectate
Metrorex a avut unele conturi blocate, timp de câteva zile. Lucrările nu au fost afectate

Metrorex a avut unele conturi blocate, timp de câteva zile, de constructorii metroului din Drumul Taberei, pentru neplata unor datorii.

De ce este tot mai aglomerat metroul din Bucureşti. Situaţia se va agrava
De ce este tot mai aglomerat metroul din Bucureşti. Situaţia se va agrava

Oamenii au aşteptat marţi la cozi uriaşe în câteva staţii de pe Magistrala 2, după ce un tren a fost retras din circulaţie pentru că i s-au blocat uşile. Din păcate, astfel de situaţii în care pasagerii se vor călca în picioare vor fi tot mai dese.

Aglomerație la metroul din Capitală. Metrorex a anunțat ”deranjamente în circulație”
Aglomerație la metroul din Capitală. Metrorex a anunțat ”deranjamente în circulație”

În câteva staţii din zona centrală, călătorii au aşteptat la cozi uriaşe marți dimineață după ce uşile unui tren s-au stricat şi garnitură a fost scoasă din circulaţie. Incidentul din perioada de vârf a provocat o aglomeraţie de nedescris în subteran.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.