Comisia Europeană critică proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni. Reacția Metrorex
Comisia Europeană a transmis o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar şi de costurile pentru proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni (Magistrala 6).
Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo, scrie ZF.ro.
Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiţiei pentru construcţia acestei linii de metrou până la Otopeni, dar şi supraestimarea traficului de pasageri.
Metrorex: A avut loc o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene
Metrorex a anunţat sâmbătă că reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene (CE) cu privire la clarificările cerute în legătură cu proiectul Magistrala 6, linia de metrou 1 Mai – Otopeni.
În decembrie 2017, România a solicitat CE finanţarea proiectului din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
În martie 2018, CE a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la cererea de finanţare transmisă. În 14 martie, reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii CE.
CE a cerut clarificări în legătură cu analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate şi justificarea valorii proiectului raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti, potrivit Metrorex.
Totodată, comisarii europeni au cerut detalii legate de analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic şi impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei. CE doreşte lămuriri şi în legătură cu graficul de implementare a proiectului, potrivit Metrorex.
”În cadrul discuţiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări şi informaţiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare”, se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte implementarea proiectului, în prezent se derulează procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere şi se continuă acţiunile prevăzute prin acordul de împrumut încheiat cu Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA), în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru contractarea lucrărilor de structură, potrivit Metrorex.
Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro, cu TVA. În acest moment, finanţarea este asigurată parţial de JICA, printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane euro, şi din bugetul de stat.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!