3.000 de lucrari fac din Bucuresti un oras ca dupa razboi. Atitudinea privind semnalizarea gropilor: "Nu e treaba noastra"
Cu o luna inainte de venirea iernii, Bucurestiul arata ca un oras asediat, din cauza celor aproape trei mii de lucrari de reparatii.
Multe sunt gropi fara presemnalizare, cum a fost si cea in care si-a pierdut viata tanarul politist inmormantat vineri. De vina sunt firmele care fac sapaturile, dar si primaria si politia, pentru ca nu le amendeaza, atunci cand nu respecta legea.
La doi pasi de Primaria Capitalei, pe Splaiul Independentei, trei gropi adanci ingreuneaza circulatia. Cei de la Apa Nova au facut niste reparatii. Soferii care merg pe banda din mijloc se trezesc dintr-o data in fata lor.
Sofer: "Asta e semnalizare? Ca nici nu vezi de la distanta. Bietul om a murit degeaba ca au pus ei niste rahaturi d-astea.''
Sofer: "De la incidentul cu politistul au inceput sa mai miste treburile."
In mod normal, aceasta lucrare trebuia sa fie presemnalizata cu 50 de metri inainte. Adica aici ar fi trebuit sa fie balize reflectorizante care sa dirijeze circulatia pe banda libera. Din pacate, regulile nu sunt respecatate nici de aceasta data, gropile au fost imprejumite doar cu garduri legate cu o banda pe care este trecut numele firmei care se ocupa de lucrare.
La fel ca in cazul gropii in care a murit un politist de 28 de ani, sapaturile au fost subcontractate unei firme de constructii. Reprezentantii Apa Nova sustin ca era treaba firmei respective sa faca semnalizare si presemnalizare. Muncitorii habar nu au de asta.
Sef de santier: "Nu e treaba noastra. Apanova trebuia sa faca."
Si in nordul Capitalei gropi adanci ivite in asfalt ii pandesc pe soferi. Iar cand ploua, craterele sunt si mai periculoase.
Teoretic, am putea considera ca aceasta lucrare de pe Aleea Privighetorilor respecta normele in vigoare: este imprejumuita, are indicatoare rutiere, dar lipseste presemnalizarea. Astfel ca cine circula noaptea pe aici se trezeste cu ostacolul in fata. Si doamne fereste sa nu reuseasca sa-l ocoleasca, pentru ca aceasta groapa este foarte adanca.
Sofer: "Niste panouri vopsite,altceva mai nimic. Nu prea se vad noaptea, mai ales daca ploua. Si nu e numai aici, e in tot Bucurestiul la fel.''
Sofer: ''Acum cateva nopti am dat intr-una, vad ca acum au semnalizat-o. S-a speriat si clienta."
In Capitala sunt 3000 de lucrari de reparatii. Reprezentantii federatiei operatorilor romani de transport sustin ca niciuna nu e semnalizata corespunzator.
Augustin Hagiu: "Cel mai important in astfel de cazuri e presemnazizarea, care in cazul oraselor trebuie sa se faca cu cel putin 50 de metri inainte. Cei care fac lucrarile nu sunt monitorizati corect de cei de la primarie, care ar trebui sa faca acest lucru si de cei de la politie''
Magda Iuga: "Modul de semnalizare, distanta, tabelele de informare, astea sunt de competenta celor de la Brigada Rutiera."
Semnalizarea necorespunzatoare a contribuit si la tragedia in care si-a pierdut viata tanarul politist de la Brigada Rutiera. In imaginile surprinse imediat dupa accident, se vad gardul de protectie, banda galbena si cateva indicatoare. Nici vorba de presemnalizare care sa-i avertizeze pe soferi ca urmeaza, in cativa metri, un obstacol. Din pacate, procedura a fost respectata doar de politistii care au venit sa constate decesul colegului lor.