(P) Petromidia. 40 de ani de existență. O istorie

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Joi 07 Decembrie 2017 12:53
Categorie: a
Rafinaria Petromidia

Petromidia a devenit in cei 40 de ani de la infiitarea ei un pilon al industriei de rafinare din România, o rafinarie într-o continuă dezvoltare și un stil de viață pentru comunitatile din jur, ale caror activitati depind intr-o mare masura de ea.

În 1976 au început lucrările de consolidare a terenului, fiind recuperate 40 de hectare de teren din Marea Neagră.

Astazi este cea mai mare rafinarie din țară și una dintre cele mai moderne din sud-estul Europei, activitatea acesteia are un impact de proporții atât pe plan local, în Dobrogea, cât și la nivel național și regional.

Fiind poziționată strategic, pe malul Mării Negre, în Năvodari, la 20 km spre nord de Portul Constanța, ea face legătura între activitățile comerciale și de aprovizionare și cele de distribuție a carburanților prin intermediul stațiilor Rompetrol din România, Moldova, Bulgaria și Georgia.

Întrucât rafinăria dispune de propriului terminal maritim, România poate deveni un centru de energie, o platformă între resursele naturale din Asia de unde este adus titeiul și cererea din Europa de produse petroliere.

Cel mai important proiect tehnologic, cu un impact major in dezvoltarea activitatilor si obtinerea rezultatelor de astazi a fost programul de modernizare și creștere a capacității de rafinare până la 5 milioane de tone pe an, desfășurat între 2008 – 2012, in plina criza economica. Pe plan european, in acea perioada multe rafinarii isi reduceau sau inchideau operatiunile, industria de rafinare fiind printre cele mai afectate.

Obiectivele programului de investitii de la Petromidia includeau creșterea capacității operaționale, respectarea standardelor UE și românești de protectie a mediului, creșterea producției de motorină și creșterea disponibilității mecanice și a fiabilității rafinăriei.

Evolutia rafinariei a avut loc treptat si constant incepand cu anul 2000, reusind mereu sa aduca valoarea adaugata prin proiecte inovative, o trecere rapida la produse de calitate Euro 5, eficiența energetică, dezvoltarea tehnologică, dar si o viziune de dezvoltare pe termen lung.

După recordul de 5 milioane de tone de materii prime prelucrate in 2014, compania a continuat sa obtina an de an rezultatele operaționale si financiare pozitive. Anul acesta, rafinaria estimeaza o cantitate de 5,6 milioane tone materie primă procesata, din care se vor obține 5,3 tone produse petroliere, 83% reprezentând carburanți auto. În luna octombrie s-a atins un nivel record de procesare în istoria de 41 de ani a rafinăriei: 18.000 de tone/zi materii prime procesate, in timp ce rafinaria Vega si divizia de petrochimie au procesat în octombrie un volum total de materii prime de 60.000 de tone, fiind recorduri istorice pentru cele două unități de producție.

Rafinaria Vega este a doua rafinarie a grupului KMG International, care opereaza in deplina sinergie cu Petromidia care ii furnizeaza 100% materiile prime. Este unic producator local de bitum si solventi. De Petromidia depinde si singura divizie de petrochimie din Romania.

Insa acești indicatori nu se datoreaza doar investițiilor și ambițiilor companiei. Astfel de rezultate nu pot fi obținute în lipsa unor specialiști dedicați dezvoltării platformei care a devenit pe parcursul anilor un element de stabilitate în regiune. Aceștia au gândit strategia pe termen lung căreia i se atribuie succesul din prezent. Echipa numără atât seniori cât și tineri care lucrează și se ajută reciproc, o parte oferind experiența acumulată, iar cealaltă energia și modul de gândire caracteristic noului, viitorului. Este fascinant de observat evoluția unei loc precum Petromidia, odată cu oamenii care au fost martorii întregii istorii de 40 de ani și cei ce vor să o continue. De ce să nu le ascultăm povestea?

Rafinaria Petromidia Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: StirilePROTV

VIDEO PROTVPLUS.RO
clever
Clever: premieră românească în Europa centrală în mobilitate urbană
Asociaţia "Mausi" a transformat un teren plin de gunoi din Galaţi într-un parc sportiv
30 de case recondiţionate în trei zile, prin proiectul "Colorează satul"
Femeia care găteşte după regulile "Slow Food" de 10 ani și vrea să formeze oameni
Tânărul care îi transportă cu maşina personală la medic pe cei care nu se pot deplasa
(P) A câștigat o mașină Tesla și a devenit superstarul Naționalei Inspiraților la Fortuna
robor
O discutie scurta despre ROBOR. Ce este si cum afecteaza dobanzile la credite
(P) Cine e câștigătorul casei de 100.000 de euro la Casa Pariurilor
(P) Campanie de donare de haine în mai multe lanțuri de magazine
Alma Boiangiu, finalistă Vocea României: E mai importantă călătoria decât destinația
Tudor Chirilă, despre părerea fanilor pe social media: Întotdeauna e bine să fii criticat
Tudor Chirilă, momentul memorabil din cariera sa muzicală: Am simțit cum calc deasupra pământului