4 SCENARII pentru cele 8 minute inainte de impact. Catalin Radu Tanase si pilotul Simon Dascalu cauta explicatiile tragediei

×
Codul embed a fost copiat

Cu 150 de oameni care si-au pierdut viata intr-o fractiune de secunda, Europa intreaga vorbeste despre cea mai mare catastrofa aeronautica petrecuta in ultimii 30 de ani in Franta.

Aeronava, un Airbus A320, e mai degraba un produs european decat al unei singure tari, iar faptul ca victimele provin din atatea state transforma accidentul intr-o tragedie intinsa pe tot continentul. Ce s-a intamplat? Deocamdata exista multe intrebari si prea putine raspunsuri. 

Defectiune tehnica, avion imbatranit, eroare umana sau terorism? Nici o ipoteza nu este exclusa, anunta autoritatile franceze, cata vreme nimeni nu spune cum s-a produs catastrofa. Cei care au survolat zona de impact, in masivul Trois Eveches au zis atat: un loc al ororii.

A fost o avarie la aceasta aeronava?

Nu am vazut nimic suspect spun taranii francezi care au vazut avionul coborand catre creasta muntelui. La fel ne indica si graficul zborului. Airbusul a coborat 9.000 de metri in 8 minute, iar asta nu seamana a coborare in caz de depresurizare a aeronavei si nici a incendiu in cabina pilotilor, ci mai degraba seamana cu o coborare perfect controlata.

Citește și
Angela Merkel si Francois Hollande
Tragedie in Alpii Francezi. Elicopterele continua joi recuperarea victimelor. Cum vor fi identificate cadavrele
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

"Daca ai depresurizare, cobori cat poti de repede de la 12 mii de metri la 3000 unde ai oxigen si probabil ai timp sa anunti si controlorii de trafic aerian, sa emiti semnalul mayday pe statia radio sau pe transponderul aeronavei, pe care il vad ei pe radar. Ori coborarea, desi mare in termeni de altitudine s-a produs in opt minute", spune pilotul SIMION DASCALU expert al Comisiei Europene

Era fiabil avionul celor de la Germanwings, s-au intrebat cei care au auzit ca Airbusul prabusit era fabricat in 1991, deci acum 24 de ani? Expertii spun raspicat: DA! Germanwings este o subsidiara Lufthansa, una dintre cele mai sigure companii aeriene din lume. Apoi, in toata lumea zboara 3.600 de Airbusuri A320, iar revizia generala a aeronavei a fost facuta acum un an si jumatate. Iar in aviatie, varsta aeronavei nu are relevanta.

"Un avion cu cat zboara mai mult, cu atat mai bine. Fiecare piesa are o resursa de zbor, care o data consumata, duce la inlocuirea acelei piese. Asa ca, dincolo de uzura morala, sa zicem, un avion vechi care zboara acum este la fel de nou, ca unul iesit din fabrica sau aflat in exploatare de cativa ani", mai explica Simon Dascalu.

Daca avionul s-a prabusit din cauza unei erori umane? E o intrebare la care raspunsul este ca pilotul aflat la mansa avea 10 ani de experienta si 6.000 de ore de zbor. Conditiile meteo erau perfecte si ma intorc iar la schita zborului. Atunci cand cobori 9.000 de metri cu 20 metri pe secunda, e cam ca in lift, simti miscarea pe verticala foarte bine, dar cele 8 minute de zbor planat sau cu motoare arata ca aeronava era controlata de cel aflat la mansa.

"Se intreaba multi de ce pilotii nu au semnalat radio ca au o problema. In cazuri de urgenta, regula in aviatie este aviate, navigate si abia apoi communicate. Iar controlorii aerieni din Aix en Provence spun ca atunci cand nu au primit raspuns dupa ce au apelat avionul, au preferat sa lase echipajul sa-si rezolve problemele, neconsiderand comunicarea o prioritate zero", spune Simon Dascalu.

Mai exista ipoteza unui atac terorist. Fireste. Numai ca autoritatile franceze au zis ca nu sint inclinate sa mearga pe aceasta varianta, spionajul american, prin vocea Casei Albe a anuntat ca nu au dovezi in acest sens si nimeni nu a revendicat un eventual atentat terorist asupra zborului Germanwings.

"Pilotii au posibilitatea sa anunte un atentat terorist, ca si o avarie, chiar daca sint cu pistolul la tampla. Exista niste coduri radio ale transponderului, denumite squawk, care odata emise in eter, se da alarma. Apoi, toate cursele germane, inclusiv Germanwings opereaza normal, fara masuri exceptionale de securitate”, ne lamureste Simon Dascalu.

Pe cat de lunga va fi ancheta si recuperarea bucatilor de avion de la 3000 de metri altitudine, ca sa nu mai vorbim de recuperarea victimelor, acolo, in haul dintre versanti se poate ajunge numai cu elicopterul, macar exista cutiile negre. Una recuperata deja, inregistratorul de bord din cabina pilotilor. Deformata, dar utilizabila. Apoi, vorbim de Airbus, un gigant aeronautic si de trei din cele mai puternice tari europene: Germania, Franta si Spania, tari indoliate care vor sa afle cat mai repede cum in opt minute, 150 de oameni au coborat din ceruri direct in infern.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Romanul care trebuia sa fie in avionul prabusit in Alpi a aflat de tragedie de la prieteni.
Romanul care trebuia sa fie in avionul prabusit in Alpi a aflat de tragedie de la prieteni. "Aveam telefonul plin de apeluri"

A fentat moartea si a driblat destinul! Fotbalistul roman Alin Vigariu, legitimat in campionatul suedez, poate sa spuna ca s-a nascut pentru a doua oara.

Tragedie in Alpii Francezi. Elicopterele continua joi recuperarea victimelor. Cum vor fi identificate cadavrele
Tragedie in Alpii Francezi. Elicopterele continua joi recuperarea victimelor. Cum vor fi identificate cadavrele

Operatiunile de recuperare a cadavrelor celor 150 de victime au fost sistate pe parcursul noptii si vor fi reluate joi dimineata. Elicopterele au recuperat deja o parte din ramasitele celor aflati la bord.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.