Priveste cu atentie punctul din mijloc si apoi fii pregatit sa te surprinda o imagine alb-negru
Iti mai amintesti reclama la H&M care a devenit virala dupa ce o femeie cu un punct rosu pe nas prindea culoare pe peretii albi? Ea a plecat de la urmatoarea imagine care a facut la vremea ei senzatie pe internet.
In varianta de anul trecut, reclama la H&M arata asa:
Pentru ca efectul sa fie garantat trebuie sa privesti cu atentie punctul rosu de pe nasul domnisoarei din imagine. Apoi sa te uiti la o suprafata alba - o coala de hartie, de exemplu. Ar trebui sa vezi versiunea color a imaginii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Explicatia era urmatoarea:
Daca privesti pentru mult timp un obiect, fotoreceptorii oculari - in special celulele conice - isi pierd sensibilitatea din cauza efortului depus. Iar atunci cand imediat dupa acest efort privesti o suprafata alba, celulele conice trimit semnale mult mai puternice. Creierul interpreteaza aceasta discrepanta ca si cum ai privi la culori opuse celei din imagine. Cu alte cuvinte, in loc sa vezi "negativul" fotografiei, vei avea impresia ca privesti spre versiunea color a imaginii!
Ei bine, pe acelasi principiu s-a nascut urmatoarea imagine:
Acum insa, in loc ca negativul imaginii sa se transforme in culori doar cand privesti catre un perete alb, imaginea in alb negru prinde culoare. Efectul este insa acelasi.