Madonna si filmul: drumul de la Zmeura la Oscar
Madonna s-a jucat cu fanii, infatisandu-se, in timp, sub mai multe fete. De la femeia de un erotism absolut, controversata si adulata, la cea puternica, impunatoare prin gesturi si gandire.
A facut asta nu numai pe scena, ci si pe parcursul carierei sale de actrita.
Inca din copilarie, Madonna se declara fascinata de actrite: „Le iubeam pe Carole Lombard, Judy Holliday si Marilyn Monroe. Erau incredibil de amuzante...si ma regaseam in ele...cu inocenta mea”, marturisea ea la un moment dat.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Pasiunea vedetei pentru lumea filmului avea sa se regaseasca in clipurile de mai tarziu. In „Material Girl”, de exemplu, Madonna a recreat momentul muzical al lui Marilyn Monroe, „Diamonds Are A Girl's Best Friends”, din filmul Gentlemen Prefer Blondes.
Apoi, in „Express Yourself” a infatisat o femeie fatala si o faptura androgina, fiind comparata cu Marlene Dietrich. Iar in „Vogue” a recreat stilul glamour al fotografilor de la Hollywood, in special Horst P. Horst, si a preluat atitudinea unor dive precum Marlene Dietrich, Carole Lombard si Rita Hayworth.
Madonna la Hollywood
In 1985, Madonna avea sa obtina un rol episodic in filmul Vision Quest interpretand o cantareata de bar. In iulie, in schimb, se lansa filmul Cautand-o pe Susan, cu Madonna in rolul principal. Pentru a promova filmul, vedeta a compus o noua piesa, „Into the Groove”.
In 1987, Madonna obtinea un alt rol important in Who's That Girl. Insa reactiile negative ale criticilor aveau sa aminteasca de un alt esec cinematografic al divei, Shangai Surprise.
Daca Who's That Girl n-a rupt gura targului, coloana sonora a filmului a produs doua hit-uri de top, in State: „Who's That Girl” si „Causing a Commotion”.
In 1990, Madonna mai introduce un jeton: revine In lumea filmului cu pelicula Dick Tracy. O joaca aici pe Breathless Mahoney, alaturi de nume mari ale ecranului precum Warren Beatty, Al Pacino sau Dustin Hoffman.
In pat cu Madonna
In 1991, la Festivalul de Film de la Cannes a fost prezentat documentarul In pat cu Madonna in care apareau cele mai bune momente ale turneului mondial Blond Ambition Tour si filmari din culise. Surprinzator, filmul a primit recenzii pozitive din partea criticilor. Iar in prezent, ocupa locul in sapte in topul celor mai vandute documentare din toate timpurile.
In anul urmator, Madonna apare, din nou, pe marele ecran, in pelicula A League of Their Own alaturi de Geena Davis, Tom Hanks, Jon Lovitz, Lori Petty si Rosie O'Donnell. Criticii au considerat jocul actoricesc al Madonnei convingator, insa s-a spus ca acest lucru s-a datorat mult asemanarilor intre personalitatea divei si rolul jucat. Filmul a avut incasari de 107 milioane numai in Statele Unite.
De la Zmeura la Oscar si inapoi
In 1993, Madonna apare alaturi de Willem Dafoe, in filmul erotic Body of Evidence. Primit cu raceala de catre critici si nominalizat la sase premii Zmeura de Aur. De altfel, Madonna s-a ales cu trofeul pentru „Cea mai slaba prestatie pentru o actrita in rolul principal”.
In 1996, cantareata da lovitura: este distribuita in Evita, in rolul sotiei fostului presedinte al Argentinei Juan Peron. Si...surpriza: schimba Zmeura pe Globul de Aur pentru „Cea mai buna actrita” si un Oscar pentru „Cel mai bun cantec original” - „You Must Love Me”.
A contat, poate, si bursa zvonurilor de atunci. Se spune ca Madonna a obtinut rolul in fata unor nume consacrate precum Meryl Streep, Barbra Streisand, Glenn Close, Olivia Newton-John si Michelle Pfeiffer.
Dupa o pauza de patru ani, in 2000, Madonna joaca in The Next Best Thing. Apoi, doi ani mai tarziu, o vedem in Naufragiati, regizat de fostul sot, Guy Ritchie. Un rol care a dus-o un pas inapoi: a primit, din nou, Zmeura de Aur.
Spre sfarsitul anului, a dres busuiocul: a lansat hit-ul „Die Another Day”, de pe coloana sonora a noului film din seria James Bond, Die Another Day. Melodia a fost nominalizata la Globurile de Aur pentru „Cel mai bun cantec original”, dar si la Zmeura de Aur pentru „Cel mai prost cantec original”.O singura concluzie: reusite sau esecuri, rolurile Madonnei nu aveau cum sa treaca neobservate. Si nici n-au facut-o.