Casa de moda Yves Saint Laurent, catalogata drept iresposabila, dupa ce a pus pe un afis publicitar o tanara foarte slaba
Casa de moda Yves Saint Laurent a fost catalogata drept iresponsabila, dupa ce a pus o tanara extrem de slaba pe un afis publicitar.
Imaginea a aparut intr-o revista de moda din Marea Britanie si a provocat critici virulente din partea cititoarelor. Ulterior, publicarea afisului a fost interzisa. Incidentul a atras din nou atentia asupra pericolelor la care sunt expuse tinerele care viseaza la o silueta similara cu cea a manechinelor numai piele si os.
In poza alb-negru apare o tanara intinsa pe jos, ce-si tine ochii inchisi. Picioarele extrem de subtiri si pieptul scheletic deturneaza atentia privitorului de la hainele croite de designerii Yves Saint Laurent. Reclama a aparut intr-o revista pentru femei din Marea Britanie si a atras atentia celor care supravegheaza piata de publicitate, care au decis rapid sa interzica publicarea ei pe viitor, pe motiv ca modelul are o "greutate nesanatoasa".
Natasa Devon, organizatia anti-anorexie: "Cei care sufera de anorexie, de bulimie sau de probleme mintala sunt vulnerabili la acest gen de reclama."
Autoritatile au motive serioase de ingrijorare. Cifre publicate miercuri au aratat ca numarul tinerelor britanice tratate pentru tulburari de alimentatie aproape s-a dublat in ultimii trei ani.
Lynsay Bowman, fosta bolnava de anorexie: "Daca suferi de o tulburare de alimentatie, atunci iti doresti sa fii cea mai slaba. Iar imaginea respectiva ofera un standard de greutate acceptabil in viziunea ta."
Drept urmare, lumea modei este nevoita treptat sa se schimbe.
Marie Oreardon, editor Marie Claire: "Femeile incep sa spuna "Stiti ceva, ne-am saturat de fotografii modificate pe calculator, vrem modele care sa arate cat mai mult cu femeia de rand."
Reprezentantii casei de moda au refuzat sa comenteze situatia, dar au dat de inteles ca nu sunt de acord cu decizia autoritatilor britanice, mai ales ca, sustin ei, nu sunt singurii care folosesc astfel de imagini.
In ultimele zile, alte doua companii britanice s-au trezit ca nu mai pot folosi instantanee cu fete extrem de slabe pentru a-si promova produsele pe internet.