Mitul mesterului Manole reloaded la elvetieni!FOTO cu cel mai lung tunel
Dupa 20 de ani de sapaturi facute de 2.500 de muncitori, dintre care 8 si-au pierdut viata, inginerii elvetieni au strapuns ultima bucata de roca ce statea in calea crearii celul mai lung tunel din lume. Imagini impresionante.
Realizarea le-a starnit chiar lacrimile bravilor mineri elvetieni, veniti la inaugurare.
Lungimea sa este de 57 de kilometri si traverseaza practic zona centrala a Elvetiei. Numele sau este Gotthard Base Tunnel si a fost gandit in 1974, ca o alternativa pentru eficientizarea transportului de marfa din toate colturile Europei, in special cele care intra si ies prin portul Genova, din Italia, sau prin cel mai mare port european, Rotterdam.
Impresionantul utilaj de gaurit muntele, botezat "Sisi" a strapuns ultimele placi de roca in aplauzele muncitorilor si in zgomotul focurilor de artificii.
Si au avut de ce sa sarbatoreasca, pentru ca saparea acestui tunel a insemnat o munca titanica.
Muncitorii nu au luat muntele la tarnacop si dalta, cum s-ar fi intamplat la noi, probabil, ci s-au bazat pe opt masinarii de cate 3.000 de tone fiecare. Acestea au sapat simultan. Planul logistic a fost unul maret.
A fost nevoie de un foraj din varful muntelui, pana in tunel, pentru a face o gaura adanca de 800 de metri, prin care muncitorii sa aiba aer ventilat dupa ce au trecut de jumatatea distantei pe care au avut-o de sapat.
"Nimeni nu a mai lucrat niciodata intr-o asemenea roca, de o duritate fantastica, si la o asemenea adancime", spune geo-tehnicianul Georgios Anagnostou, de la Institutul elvetian Federal de Tehnologie, din Zurich.
Acum vor incele amenajarile pentru a construi o cale ferata prin tunelul care traverseaza Alpii. Aceasta va fi gata in 2017, iar trenurile care vor circula pe acolo isi vor purta pasagerii sau marfurile cu o viteza de peste 280 Km/h.
Uite in ce monstru de tunel testeaza americanii rachetele