Peste o treime dintre românii care lucrează de acasă se simt mai productivi
Your browser doesn't support HTML5 video.
Principalul avantaj este că timpul pierdut până acum în trafic s-a transformat în timp de lucru. În schimb, comunicarea este mai dificilă de la distanță, mai ales când vine vorba despre clienți, tot mai atenți la cheltuieli.
Majoritatea firmelor folosesc aplicaţii de mesagerie instant şi sisteme de videoconferinţă pentru a comunica eficient de la distanţă. De mare folos sunt şi documentele ce pot fi completate de mai multe persoane.
Datorită tehnologiei, 35% dintre angajaţi spun că sunt mai productivi, pentru că timpul petrecut în trafic e folosit acum pentru muncă. Iar 17,5% spun că se concentrează mai bine. Şi patronii sunt mulţumiţi.
Pe de altă parte, 13% dintre angajaţi recunosc că treburile casnice şi copiii pe care îi au acum mereu în preajma îi fac mai puţin eficienţi.
Elisa Sălcudean, angajat marketing: "Eu am şi o fetiţă de 4 ani şi jumătate, în prima săptămână mi s-a părut foarte frumos, mi s-a părut că merge treaba foarte bine, după care în săptămânile următoare a început s-o ia plictiseala şi munca de acasă a devenit mai greu de realizat."
Aşa că unii preferă să vină la birou. Munca de acasă are şi lipsuri. Comunicarea este mai puţin eficientă de la distanţă, iar instrucţiunile sunt mai dificil de transmis celorlalţi membri ai echipei.