Generația care a schimbat industria alimentară. Capcana produselor ”naturale”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Fac parte din ea, tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 33 de ani, activi, şi cu slujbe bune. Specialiştii îi numesc "mâncăcioşii informaţi", iar sănătatea este asociată cu produsul natural, luat direct din grădina ţăranului român, arata un studiu recent. Datorită acestor tineri, merg bine şi afacerile cu produse bio.
Reporter: "Ce ai în ea?" Tânără: "Pătrunjel, ceapă roşie, suc de lămâie, târâte de ovăz. Eu nu am voie roşii şi lămâie. Dacă ai, conform unor analize, intoleranţă la histamina trebuie să ai o perioadă de regim".
Foarte bine informată, Raluca recunoaşte că cei mai mulţi bani îi dă pe alimente sănătoase.
Asta arată şi un raport internaţional pentru alimentaţia generaţiei tinere "Morgan Stanley". 20% din banii tinerilor se duc pe mâncarea naturală, iar dacă generațiile anterioare numărau calorii, milenarii vor ca produsele alimentare să fie proaspete, mai puțin procesate și cu mai puține ingrediente artificiale.
'Reporter: 'Daca e ora prânzului şi pe drum găseşti 3 covrigarii şi o pizzerie şi cam atât, ce faci?" Tânăr: "Prefer să nu cumpăr nimic şi să aştept până găsesc ceva sănătos. Mă axez mult pe vegetal vegan, contează să fie produse de calitate, da, să fie de la ţărani şi nu orice găsim în magazin".
Andreea e pilot de 13 ani. Deşi călătoreşte mult, încearcă să fie cu picioarele pe pământ atunci când vine vorba de mâncare.
Andreea: "Prefer să le cresc în grădina decât să le cumpăr, am pus roşii şi castraveţi crescuţi doar cu ceai de frunze, fără îngrăşământ. Ştiu măcar ce mânc, nu iau orice de pe orice tarabă şi toate sunt pline de azot".
Pentru aceşti oameni, mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sănătoase, arată datele unui studiu recent "Milenalii şi Alimentaţia". Tot ei caută meniuri variate şi bucătării de specialitate.
De pildă, Alexandru Bădulescu a deschis în 2015 o rulotă cu mâncare vegană, iar în curând vrea să se axeze şi pe catering.
Alex Bădulescu: "Noi am încercat să facem fast food sănătos s-a transformăm lipiile: aici avem humus cu pastă de năut, castraveciori sau burgeri din năut, nucă, ciuperci, andive, susan".
Radu şi-a deschis o brutărie artizanală şi spune că toate ingredientele sunt naturale.
Radu: "Acum şapte ani de zile băiatul meu cumpăra multă pâine şi cumpărând pâine din superkamenturi mă uitam pe etichetă şi vedeam că conţine multe ingrediente. Eu, nestiint nimic despre cum faci pâine, am întrebat cum se face pâine: faine apa drojdie şi am făcut o brutărie cu Maya unde folosim doar ingrediente naturale: faină, apă, sare".
Şi restaurantele bazate pe conceptul "fărm to table " au din ce în ce mai mulţi adepţi. Meniurile oferă preparate din ingrediente aduse direct din ferme.
Atunci când vine vorba de un produs luat direct din magazin, eticheta este cea care convinge un tânăr milenal să cumpere produsul. Verifică intodeauna ce conţine alimentul, se uită atent la etichetă: la nutrienţi, aditivi, e urî, gluten sau zaharuri. Altfel spus, tinerii din generaţia millenials vor alege să consume mai mereu un produs mai "sigur" în comparaţie cu celelelate.
Însă specialiştii ne sfătuiesc să avem grijă chiar şi atunci când cumpărăm produse numite generic "naturale".
Nutriţionist: "Avem senzaţia că dacă e crescut la ţara e şi foarte curat, din păcate poluarea e şi acolo. Solul e poluat pentru că s-au făcut tratamente de sol de la ferme, cihiar şi alimentele de la poarta taranului. Să fiţi atenţi pentru că acele alimente pot fi mai poluate şi să conţină mai multe substanţe toxice decât cele din supermarket."
În plus, tinerii generaţiei millennials se bazează foarte mult pe site-uri web, pe bloggeri, vloggeri și pe profesioniștii din domeniul social media pentru informații legate de o alimentaţie sanatatoasa.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!