Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce ne pregătesc companiile aeriene: întârzieri mari și scumpiri garantate. Profită de ”situația inferioară a pasagerului”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cei care vor să meargă cu avionul trebuie să se aștepte la întârzieri cel puțin până la finalul anului. Companiile aeriene, care au suferit pierderi mari în pandemie, se bucură de clienți, dar nu se grăbesc să angajeze personal.  

Mai mult, pentru anul viitor sunt prognozate creșteri și de 40% la biletele de avion.

De la începutul anului, patru din zece români au avut cursele cu întârziere în momentul în care au ales să plece cu avionul.

Cele mai multe minute de așteptare au fost înregistrate pentru călătoriile în Europa, dar și cursele interne au avut întârzieri de până la trei ore.

Numai pe Aeroportul Otopeni, 7.000 de zboruri au fost întârziate mai bine de 30 de minute ori au fost anulate, de la începutul anului.

David Ciceo, președinte al Asociației Aeroporturilor din România: ”Îi sfătuim să verifice cu o zi înainte cu tour operatorul sau cu operatorul de turism ora, în cazul în care au conexiune să își ia strictul necesar în bagajul de mână și pentru că sunt și foarte multe întârzieri legate de bagaje”.

Citește și
Aeroflot
Companiile aeriene ruseşti încep să îşi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb
”Compania aeriană are toate instrumentele în mână”

Asociația Internațională de Transport Aerian estimează că veniturile companiilor aeriene în 2022 vor crește cu cel puțin 50% față de 2021 și se vor apropia de nivelul celor din 2019, când nu erau restricții impuse de coronavirus.

Experții susțin că multe companii aeriene folosesc din plin criza de personal pentru a-și mări profitul.

Ramona Colea, director de firmă specializată în reprezentarea drepturilor pasagerilor: ”Compania aeriană are toate instrumentele în mână, știe când să anuleze un zbor, pe care dintre ele să îl anuleze, astfel încât prețul biletului să fie folosit la maxim. Au învățat foarte bine cum să adapteze poziția lor față de situația inferioară a pasagerului în relația din contractul de călătorie”.

Bogdan Artagea, directorul aeroportului din Constanța: ”Până în momentul de față, au fost la 1 iulie 50.000 de pasageri, sperăm ca până la sfârșitul anului să avem 100.000 de pasageri”.

Combustibilul reprezintă 40% din prețul unui bilet

Compania Blue Air nu anunță direct scumpiri, dar confirmă că biletele la numai 20 de euro sunt istorie.

”Cristian Buciu, director operațional la Blue Air: Ponderea cheltuielilor cu combustibilul în costurile generale este undeva de 40%, o oră de zbor costă 20 de euro numai partea de combustibil, dacă mergeți de aici până la Paris ca pasager și dacă vă și întoarceți la București, trei ore ori două ori 20 înseamnă 120 de euro numai prețul combustibilului. Reporter: De persoană? Cristian Buciu: De persoană. Ăsta este prețul corect”.

Compania Națională Tarom recunoaște, la rândul ei, că prețul biletelor depinde de combustibil.

Experții Asociației Internaționale de Transport Aerian estimează că, anul viitor, cele mai multe companii aeriene vor reveni pe profit, dar asta nu înseamnă că va fi acoperită și lipsa de personal.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult