Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum ar fi murit, de fapt, întregul echipaj al submersibilului Titan. Apa le-ar fi pătruns instantaneu în plămâni

Echipajul submersibilului Titan a murit instantaneu, deoarece presiunea imensă ar fi strivit nava și a forțat apa să le intre în plămâni.  

Joi a fost confirmată vestea pe care nimeni nu voia să o audă. Toți cei cinci membri, care se aflau la bordul submersibilului Titan al companiei OceanGate, au murit, scrie Mirror.

Resturi de la submersibilul dispărut Titan au fost găsite, joi, în apropierea epavei Titanicului, la cinci zile după ce a fost lansată o operațiune masivă de căutare, când acesta a pierdut contactul cu nava-mamă.

La bordul navei se aflau miliardarul britanic Hamish Harding, veteranul marinei franceze și „Mr Titanic”, Paul-Henri Nargeolet, directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, precum și un duo tată-fiu format din omul de afaceri Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său, Suleman, în vârstă de 19 ani, care locuiau în Marea Britanie.

Contraamiralul John Mauger, din cadrul Pazei de Coastă a SUA, a declarat că nava a suferit o „implozie catastrofală”, ucigând toate cele cinci persoane aflate la bord.

Citește și
submersibil
Fizician român: „Cel mai probabil, submersibilul a făcut implozie chiar duminică din cauza presiunii exterioare puternice”

Din cauza presiunii uriașe care există în adâncul mării, epava aflându-se la aproximativ 1.158 de metri sub nivelul acesteia, bărbații nu ar fi simțit nimic, deoarece au fost supuși la echivalentul a 2.494 de kilograme.

Apa ar fi pătruns cu forță în toate spațiile pline de aer, inclusiv în plămânii lor.

Cum s-a produs implozia submersibilului Titan | SIMULARE VIDEO

Animația arată o prăbușire bruscă și rapidă, care a determinat vehiculul subacvatic să se transforme într-o minge de foc.

Cronologia evenimentelor

Duminică Titan se lansează de pe nava Polar Prince în jurul orei 9:00 și începe scufundarea, care teoretic ar fi durat două ore, spre epava Titanicului. Pierde contactul cu nava după doar o oră și 45 de minute de la coborâre, ultima lor comunicare cu cei de la suprafață fiind la ora 11:47 a.m., spun oficialii. Garda de Coastă a SUA este alertată și operațiunile de căutare încep mai târziu în aceeași zi. Marina Americană detectează un semnal acustic care corespunde unei implozii și transmite aceste informații comandanților, care conduc efortul de căutare, a declarat un oficial de rang înalt pentru CNN. Dar se stabilește că sunetul nu este „definitiv”, spune oficialul, iar căutările au continuat.

Luni Gărzile de Coastă americană și canadiană continuă căutările de suprafață și subterane. O aeronavă canadiană și două zboruri C-130 efectuează căutări aeriene și radar, iar balize sonar sunt desfășurate pentru a asculta sunetele din coloana de apă. Oficialii spun că, dacă submersibilul este încă intact, se estimează că mai are între 70 și 96 de ore de oxigen. Paza de Coastă a SUA spune că prioritatea sa este localizarea navei. Omul de afaceri britanic Hamish Harding a fost identificat ca fiind unul dintre pasageri.

Marți Sonarul captează sunete și bubuituri de sub apă la intervale de 30 de minute, potrivit unei note interne a guvernului. Paza de coastă americană spune că zgomotele subacvatice au fost detectate și de un avion canadian P-3, dar căutările „au avut rezultate negative”. Căutările se extind într-o operațiune internațională masivă cu capabilități subacvatice. Mai multe nave și avioane se alătură misiunii. Ceilalți membri ai echipajului au fost identificați ca fiind Stockton Rush, CEO și fondator al OceanGate, miliardarul pakistanez Shahzada Dawood și fiul său, Suleman Dawood, și scafandrul francez Paul-Henri Nargeolet.

Miercuri Paza de Coastă a SUA extinde zona de căutare, deoarece se estimează că nivelul de oxigen din submersibil a atins un nivel critic. Este desfășurată o flotă de nave și echipamente specializate, inclusiv un sistem de salvare al US Navy capabil să recupereze nave de pe fundul oceanului. Se aud mai multe zgomote și bubuituri, iar echipamentele vehiculelor operate de la distanță (ROV) sunt relocate pentru a încerca să le localizeze, dar nu dau niciun rezultat. Sunt ridicate întrebări cu privire la siguranța submersibilului, inclusiv faptul că operatorii OceanGate Expeditions au refuzat o analiză de siguranță a Titanului.

Joi Un vehicul operat de la distanță ajunge pentru prima dată pe fundul mării, în timp ce nave noi, de înaltă tehnologie și personal medical se deplasează la locul căutării, eforturile ajungând la un moment crucial. În jurul prânzului ET, Paza de Coastă a SUA a declarat că un câmp de resturi a fost descoperit în zona de căutare de către un ROV și că, ulterior, se apreciază că provine din corpul extern al submarinului.

OceanGate spune că este de părere că pasagerii au fost „din păcate pierduți”.

Într-o actualizare, Paza de Coastă a SUA spune că au fost găsite cinci bucăți majore de resturi din submarin și că acestea sunt „în concordanță cu pierderea catastrofală a camerei de presiune”. În jurul orei 15:00 ET, contraamiralul John Mauger, spune că nava a suferit o „implozie catastrofală”, ucigându-i pe toți cei cinci de la bord.

Locația submersibilului se afla într-o zonă care se afla la aproximativ 490 de metri de epava Titanicului, iar oficialii spun că lucrează pentru a reconstitui o cronologie a ceea ce s-a întâmplat.

Ce urmează?

Experții spun că este puțin probabil ca vreun cadavru să fie recuperat, dar Paza de Coastă americană a declarat că va continua căutările pentru a încerca să recupereze ce se poate.

Pe lângă căutarea pasagerilor, autoritățile vor continua să cerceteze și fundul mării în speranța de a descoperi mai multe informații despre ceea ce a dus la implozie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult