YouTube lansează Shorts, un rival pentru TikTok. Cum funcționează noua aplicație
Shorts va găzdui clipuri de 15 secunde sau mai scurte, pe care utilizatorii, la fel ca la TikTok, le pot prelucra în mai multe feluri înainte de a le publica în cadrul reţelei.
Funcţiile de modificare permit utilizatorilor să grupeze mai multe filmări într-una singură, să modifice viteza de redare şi să aplice diverse efecte şi elemente grafice.
Pentru partea sonoră, YouTube va profita de bogata sa librărie de melodii şi va pune la dispoziţia utilizatorilor un mare număr de cântece, care pot fi folosite drept coloană sonoră.
Această librărie va deveni şi mai cuprinzătoare în timp, promit cei de la YouTube.
Noul produs nu se diferenţiază fundamental nici de TikTok şi nici de Reels, clona pe care Instagram a lansat-o deja.
Se regăsesc în Shorts acelaşi set de facilităţi şi instrumente, ceea ce înseamnă şi că utilizatorii se vor adapta rapid la noul produs.
Lansat în India, pentru a ocupa locul lăsat liber de TikTok
Shorts este lansat acum, în variantă beta, doar în India. Alegerea ţării nu a fost întâmplătoare.
Dincolo de faptul că India este o piaţă foarte mare, care va a ajuta testarea produsului, în India s-a făcut loc pe nişa reţelelor sociale de short-form video după blocarea TikTok, blocare de care atât Facebook, cât şi Google încearcă să profite.
Noua reţea se va regăsi în versiunea de Android a YouTube, unde va fi marcată special, pentru a fi mai vizibilă şi a încuraja utilizatorii să o folosească. Ulterior, aceasta va ajunge şi pe iOS.