Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Industria auto, lovită crunt de pandemie. Suma uriașă pe care a pierdut-o România în fiecare zi

Your browser doesn't support HTML5 video.

Economia europeană suferă crunt din cauza pandemiei, iar industria auto este printre cele mai afectate. Pierderile sunt foarte mari și în Romania. Fabricile au stat închise 31 de zile, timp în care NU s-au produs 70.000 de mașini.

Dar, chiar dacă economia Europei va avea o scădere medie de peste 7 procente, prognozele arată că România, își va reveni mai repede decât alte țări.

Economia în U.E.

2020: -7,4% 2021: +6,1%

Uniunea Europeană a anunțat pentru 2020 că economia va scădea în medie cu 7,4 %. Mai rău decât în timpul crizei financiare din 2007.

Cel mai grav afectate:

Grecia 2020: -9,7% 2021: +7,9% Italia 2020: -9,5% 2021: +6,5% Spania 2020: -9,4% 2021: +7%)

Anul viitor, economia revine pe creștere

 

Citește și
Sediul central al Bancii Nationale a Romaniei
BNR: Ne confruntăm cu riscul unei contracţii economice nemaivăzute în timp de pace

Sunt și vești bune. Conform prognozelor, anul viitor trecem pe plus, iar economia va crește cu 6%. Nu se vor recupera total și rapid toate pierderile, dar va fi mult mai bine.

Cele mai rău lovite țări vor fi Italia, Spania și Grecia, toate cu turism puternic. Scăderea economică din acest an va fi de aproape 10% și nu vor reuși să recupereze total pierderile în 2021.

Cel mai puțin afectate:

Polonia: 2020: -4,3% 2021: +4,1% ROMÂNIA: 2020: -6% 2021: +4,2 %)

Cel mai bine stă Polonia: -4.3% în acest an și +4.1% anul viitor. Uniunea Europeană este destul de optimistă și în cazul României. Economia va scădea cu 6% în 2020 și va crește cu 4,2% în 2021.

Pe lângă turism și restaurante, și industria auto a pierdut mult. România era printre primele 10 țări la producția de mașini cu doi producători importanți: Dacia și Ford.

În plus, o serie de companii care produc piese și subansamble au fost nevoite să-și închidă porțile.

Asociația producătorilor de autoturisme din Europa a calculat că, în perioada în care fabricile au fost închise, Germania a ratat o producție de peste 600.000 de mașini. Este urmată de Spania, Franța și Marea Britanie.

România este pe locul 9 în topul pierderilor, cu aproape 70.000 de mașini pe care NU le-a produs. Înaintea Ungariei, Portugaliei, Belgiei.

Germania 605,722 Spania 436,324 Franța 257,802 Marea Britanie 230,794 Cehia 151,598 Italia 123,000 Slovacia 114,632 Polonia 86,098 România 68,673 Ungaria 51,552 Portugalia 41,485 Belgia 33,360 Austria 26,480 Suedia 23,304 Finlanda 16,327

Total 2,317,369

În total, mașinile care nu au mai ieșit pe poarta fabricilor ajung la 2,3 milioane.

În fiecare zi cât a fost oprită, industria auto din România a pierdut 125 de milioane de euro. Respectiv, nu au fost plătite taxe sau impozite pe mașinile sau piesele care nu s-au fabricat în acest timp. Dar nu este singura industrie afectată.

Scădere de 85%

 

Ministerul Economiei estimează o reducere a încasărilor față de martie anul trecut cu 25%, cam 1 miliard de euro. Ca să vă faceți o idee, banii sunt suficienți pentru construirea a 200 de kilometri de autostradă la câmpie."

Showroom-urile auto din România nu au fost închise în perioada asta, așa că piața auto a scăzut mai puțin ca în vestul Europei.

Cristian Milea, președintele APIA: ”Scăderea a fost de 85%”. 90% din producția auto din România merge la export, ceea ce ajută enorm balanța economică a țării. 14 milioane de europeni muncesc în industria auto și reprezintă 7 % din PIB-ul european.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult