Podul dintre Brăila și Tulcea avansează încet. Tehnic, lucrările sunt în grafic, dar birocrația duce la întârzieri
Your browser doesn't support HTML5 video.
După multe probleme birocratice, pilonii de pe cele două maluri au fost ridicați, iar acum sunt întinse cablurile de ancorare. Podul va lega Dobrogea de Moldova şi de Muntenia. Cei care au drum pe acolo nu vor mai fi nevoiți să treacă Dunărea cu bacul, prin Galaţi şi Brăila. Termenul estimat de finalizare a lucrării este anul 2023.
Partea cea mai dificilă a construcţiei a fost ridicarea stâlpilor de susţinere. Sunt din oţel şi din beton, iar procesul a durat 7 luni, din care aproape jumătate au fost luni de iarnă.
Reporter: Cum merge treaba?
Francisco Torres - director de construcţii Astaldi : „Merge, se vede că merge”.
Reporter: Dificultăţi aţi avut?
Francisco Torres - director de construcţii Astaldi : „Am întâmpinat, dar suntem aici să le rezolvăm. Construcţia turnurilor a început în septembrie, acum am terminat, adică am tot trecut prin perioada cea mai grea, iarna."
Acum trebuie întinse cablurile din oţel. De această parte a lucrării se ocupă partenerii japonezi ai consorţiului, care au adus cablurile, garantate peste 100 de ani, de la ei din ţară.
Inginer Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrării: „Se ocupă de tot ce înseamnă partea de cabluri, tablier metalic şi structuri de întindere. Turnurile sunt finalizate 100%, pe malul tulcean mai sunt câteva operaţiuni de monolitizare pentru grinzi"
Cele mai mari probleme le întâmpină constructorii din cauza birocraţiei. Abia acum au obţinut autorizaţia de construcţie pentru cei 7 km ai drumului de acces pe pod.
Francisk Iulian Chiriac - preşedintele Consiliului Judeţului Brăila: „Aşteptăm cu interes celelalte documentaţii pentru eliberarea celorlalte autorizaţii pentru restul de drum"
Mai e nevoie de acte pentru alţi aproape 15 km de drumuri de legătură. Şi trebuie făcute plăţile pentru terenurile expropriate. Sunt oameni care aşteaptă de câţiva ani despăgubirile. De altfel, în urmă cu o lună, ministrul Transporturilor spunea că podul nou va rămâne nefolosit timp de aproape un an din cauza problemelor birocratice.
Podul suspendat de la Brăila este cel mai important proiect de infrastructură realizat în țara noastră după Revoluție şi va costa o jumătate de miliard de euro, în mare parte bani europeni. Va avea o lăţime totală de 31 de metri, patru benzi de circulaţie şi benzi adiţionale pentru pietoni şi biciclete.