(P) Problemele și soluțiile din cartierul GREENFIELD Băneasa. O privire echilibrată

p

În ultimii doi ani, cartierul GREENFIELD Băneasa a fost subiectul unor discuții și critici, cu păreri împărțite, atât din partea locuitorilor, cât și din partea autorităților și a presei.

Acestea au venit în contextul dezvoltării urbane a Bucureștiului într-un ritm mult mai alert decât infrastructura. Cei mai mulți s-au grăbit să învinovățească atât dezvoltatorul cartierului, cât și locuitorii pentru situația creată și de aici a pornit valul de critici.

Dar ce se află în spatele cartierului de peste 6.000 de locuitori? Sunt doar probleme sau există și soluții? Ce investiții se fac acolo? Cum se dezvoltă un cartier de o asemenea anvergură în Capitală? Asta intenționăm să aflăm în cele ce urmează.

Controversele legate de infrastructură

Una dintre principalele critici adresate cartierului GREENFIELD Băneasa se referă la accesul rutier și infrastructura de transport. Locuitorii au întâmpinat dificultăți în ceea ce privește conectivitatea cu restul orașului, ceea ce a generat frustrare și a dus la numeroase plângeri. În prezent, putem vedea îmbunătățiri notabile: drumuri modernizate și noi legături de transport public care încearcă să răspundă nevoilor comunității.

Citește și
Gafa grupării pro-ruse care a salvat referendumul din Republica Moldova

Dezvoltatorul cartierului, IMPACT Developer & Contractor, a înaintat autorităților o serie de soluții pentru facilitarea accesului rutier. Una dintre acestea, care se află în stadiul cel mai avansat, se referă la construcția unei căi de acces care să facă legătura între partea de nord a Aleii Teișani și Centura București printr-o bretea poziționată sub Podul Hobanat de pe Centura București. Soluția va fi implementată după ce va fi aprobată de autoritățile locale.

Până la aprobarea autorităților, a fost implementată o soluție pentru fluidizarea traficului din zonă. În urmă cu două luni a fost reconfigurată intersecția dintre Aleea Teișani, breteaua DN1 și Centura București, astfel încât locuitorii să poată ieși și intra mult mai ușor în cartier. 

Desigur, într-o capitală europeană, accesul la transportul în comun ar trebui să fie obligatoriu, din orice punct al orașului. În GREENFIELD Băneasa poți ajunge cu autobuzul 203, care urmează traseul Metrou Piața Victoriei – Piața Presei – Șoseaua București-Ploiești – Greenfield Băneasa. Sunt două stații de autobuz în cartier, capătul de linie fiind situat la GREENFIELD Plaza, centrul comercial ce deservește locuitorii din ansamblu. Pe viitor, odată cu finalizarea noii magistrale de metrou, M6, locuitorii din GREENFIELD vor avea acces la stația de metrou Bruxelles, care face legătura cu 1 Mai.

Cum rămâne cu infrastructura din cartier?

Construirea unui ansamblu rezidențial cu peste 3.000 de apartamente până în prezent, presupune o investiție considerabilă, în special în România, unde întreaga infrastructură ajunge în cele din urmă tot în sarcina dezvoltatorului. Terenul pe care se construiește GREENFIELD Băneasa era un teren agricol gol. Odată cu dezvoltarea ansamblului, IMPACT Developer & Contractor a realizat peste 15 km de drumuri, precum și întreaga infrastructură de utilități și iluminat public. La o plimbare prin cartier, vei vedea că este un mic oraș, cu toate utilitățile și facilitățile integrate. 

Educația: investiție în viitor

Una dintre cele mai mari preocupări ale oamenilor când vine vorba de locuință este accesul la instituții educaționale. Sunt multe voci care spun că un ansamblu rezidențial de dimensuni mari ar trebui să includă școală și/sau grădiniță. Preocuparea este una legitimă, având în vedere că pupulația Bucureștiului este în continuă creștere, însă în ultimii 30 de ani nu a fost construită nicio școală publică, ceea ce a dus la supra-aglomerarea școlilor publice.

O astfel de preocupare o au și locuitorii din GREENFIELD Băneasa, având o medie de vârstă de 37 de ani și un copil de vârstă școlară. Dezvoltatorul a răspuns acestei nevoi cu o donație către Primăria Municipiului București a terenului și a proiectului pentru construirea unei grădinițe și a unei școli de stat. Autoritățile au acceptat donația și în acest an au început lucrările la școala și grădinița de stat, care vor fi funcționale cel mai probabil începând cu anul școlar 2025/2026. Acesta este cel mai important pas făcut de către un dezvoltator imobiliar pentru oferirea unui mediu educațional solid în cartier, aproape de locuință.

Până la finalizarea centrului educațional din GREENFIELD Băneasa, locuitorii au acces la unități preșcolare deschise în apropierea cartierului.

Cartierul GREENFIELD Băneasa se află într-un moment important al dezvoltării. Cu toate că provocările sunt reale, există și oportunități considerabile pentru a transforma acest cartier într-un model de dezvoltare urbană durabilă și responsabilă. Este o poveste complexă, cu multe fațete, care merită explorată și înțeleasă pe deplin. GREENFIELD Băneasa rămâne cel mai cunoscut cartier din București și unul dintre cele mai impresionante din toate punctele de vedere.

Citește continuarea articolului pe blogul GREENFIELD Băneasa.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția kosovarilor după ce au auzit ce îi așteaptă la București contra României
Reacția kosovarilor după ce au auzit ce îi așteaptă la București contra României

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) MedLife prezintă tehnologia viitorului. Cum va arăta aparatura medicală din următorii cinci ani
(P) MedLife prezintă tehnologia viitorului. Cum va arăta aparatura medicală din următorii cinci ani

Ședința de strategie a MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, include în acest an o expoziție-radiografie a serviciilor medicale din 2030.  

(P) Caravana educațională NutriCOOLtura a pornit prin școli
(P) Caravana educațională NutriCOOLtura a pornit prin școli

Cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației Sănătoase, Fundația United Way în colaborare cu Edenred și Kaufland România pornesc motoarele caravanei educaționale NutriCOOLtura.

(P) Dă freshness-ul mai tare la Vocea României alături de Sconcsi
(P) Dă freshness-ul mai tare la Vocea României alături de Sconcsi

Un nou sezon Vocea României a început în această toamnă. În fiecare vineri, de la 20:30, la PRO TV și, în același timp, pe VOYO, te așteaptă concurenți cu voci senzaționale.

Recomandări
Cristian Diaconescu, față în față cu Andreea Esca: „Nu am bani de campanie”. ”Voi apăra România împotriva prostiei și hoției”
Cristian Diaconescu, față în față cu Andreea Esca: „Nu am bani de campanie”. ”Voi apăra România împotriva prostiei și hoției”

Primul tur al alegerilor prezidențiale are loc pe 24 noiembrie, candidaturile au rămas definitive, iar campania electorală începe oficial vineri, 25 octombrie. În cursa pentru Cotroceni a intrat și Cristian Diaconescu, fost ministru de Externe.

Analistul Armand Goșu: „Aproape șocant interesul Rusiei pentru a destabiliza o țară mică precum R. Moldova”
Analistul Armand Goșu: „Aproape șocant interesul Rusiei pentru a destabiliza o țară mică precum R. Moldova”

Vot cu mari emoţii în Republica Moldova. Tabăra pro-europeană a câștigat, însă la un scor extrem de strâns, în referendumul istoric.

O contabilă de la MAE ar fi plătit salarii false iubitului ei și fiului acestuia, fără ca cei doi să fie angajați la minister
O contabilă de la MAE ar fi plătit salarii false iubitului ei și fiului acestuia, fără ca cei doi să fie angajați la minister

Ministerul de Externe este în centrul unui scandal fără precedent, investigat de Parchetul Militar. O contabilă este bănuită că vreme de 12 ani le-ar fi virat iubitului ei și fiului acestuia salarii lunare, deși cei doi nu au lucrat niciodată în diplomați