Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina, în Portul Galaţi, va pleca spre Grecia

×
Codul embed a fost copiat

Fluxul de cereale din Ucraina prin Portul Galați începe să funcționeze. Este gata de plecare prima navă maritimă încărcată cu grâu, care are ca destinație Grecia.

Marfa a fost adusă din Ucraina prin Republica Moldova, pe calea ferată, și a ajuns în țara noastră prin punctul de trecere a frontierei Galați-rutier. Acest traseu mai degrevează, parțial, portul Constanța, de presiunea uriașă a navelor și mărfurilor, după declanșarea războiului din Ucraina.

Nava grecească a ajuns în portul Galați vineri, dar, din cauza precipitațiilor, abia luni a finalizat încărcarea. Urmează să transporte 4.200 de tone de grâu din Ucraina, care a ajuns în silozurile de la Galați pe calea ferată cu ecartament larg, reabilitată recent de CFR.

Mihai Oprișan, manager operator portuar: "S-a ajuns la peste 100 de vagoane. Nu este un număr egal de vagoane în fiecare tren, așa că garnituri sunt undeva la 6,7 garnituri de tren, până în momentul de față".

Nava care transportă cereale vrac este prima inclusă în această rută. Operatorii au însă contracte semnate cu exportatorii din Ucraina, astfel încât să primească marfă constant.

Citește și
fermieri
Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Marcela Costea, director APDM Galați: „Fluxul de marfă care va sosi va asigura o ritmicitate constantă a expedierii grânelor dinspre Ucraina spre alte destinații.”

Reporter: Putem să spunem că se degrevează, într-un fel, și portul Constanța?

Marcela Costea: „Da, așteptăm să aducem un aport semnificativ expedierii cerealelor dinspre Ucraina spre alte destinații.”

Navigarea pe Dunăre, permisă pe tot sectorul românesc

După precipitațiile de la sfârșitul săptămânii trecute, nivelul Dunării a crescut ușor, așa că acum se poate naviga fără probleme pe tot sectorul românesc.

Mihai Popescu Teclu, AFDJ Galați: "Asigurăm doi metri jumate, conform recomandărilor Comisiei Dunării, la toate punctele critice. Dar este foarte important ca ANR-ul, colegii noștri de la Căpitănie, să supravegheze încărcarea tuturor navelor, astfel încât pescajele să fie corelate cu adâncimile minime comunicate zilnic de către Administrația Fluvială a Dunării de Jos".

Oricum, navele trebuie să se deplaseze cu precauții sporite, pentru că încă există zone critice, unde autoritățile fluviale draghează. Este principalul motiv pentru care căpitanul navei care va pleca de la Galați spre Grecia a acceptat să încarce doar 4.200 de tone de cereale, deși are capacitatea de 4500 de tone.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Camioanele cu cereale ucrainene au blocat străzile spre Portul Galați. „Suntem porniți de acasă de două săptămâni”
Camioanele cu cereale ucrainene au blocat străzile spre Portul Galați. „Suntem porniți de acasă de două săptămâni”

Străzile din zona Portului Galați sunt sufocate de camioane trimise din Ucraina și Republica Moldova. Zeci de TIR-uri așteaptă încheierea formalităților vamale, pentru a intra apoi la descărcat.

Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice
Fermierii români, nevoiți să introducă noi soiuri de legume și fructe din alte zone ale lumii, din cauza crizei climatice

Atenți la schimbările climatice și la seceta care afectează România, unii fermieri au început să planteze cereale de nișă.

Primele vagoane cu cereale din Ucraina ajung la Galați. Care este destinația finală a grânelor
Primele vagoane cu cereale din Ucraina ajung la Galați. Care este destinația finală a grânelor

Un prim transport de cereale din Ucraina ajunge, joi, în Portul Docuri din Galați. Grânele sunt aduse pe o veche linie de cale ferată cu ecartament larg, de tip sovietic.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.